آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

وزارت داخله ادعای حکمتیار را مبنی بر نبود پاکستانی‌ها در جنگ هلمند،«شرم‌آور» خواند

در واکنش به اظهارات اخیر گلبدین حکمتیار مبنی بر عدم جنگجویان پاکستانی و خارجی در درگیری‌های خیر هلمند، وزارت داخله این گفته‌های او را شرم‌آور خواند.


به گزارش خبرگزاری دید، گلبدین حکمتیار پس از بازگشت از پاکستان، امروز یکشنبه در یک نشست خبری در کابل، حضور جنگجویان پاکستانی را در کنار طالبان در هلمند رد نموده و راه حل بحران کنونی کشور را حکومت موقت خواند.
او در این نشست ادعای کشته‌شدن ۴۰ جنگجوی پاکستانی را در جنگ هلمند دروغ محض و بی‌بنیاد خواند. به گفته‌ حکمتیار، حکومت باید برای اثبات این ادعا سند ارائه کند.
طارق آرین سخنگوی وزارت داخله در یک کلیپ ویدیویی گفته است که در جنگ اخیر هلمند بیش از ۲۰۰ تروریست پاکستانی علیه مردم افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی جنگیدند.
به گفته‌ او، نیروهای امنیتی و دفاعی با «قهرمانی و قربانی» پاسخ تحرکات تروریستی طالبان در هلمند را داده‌اند.
حکمتیار اما در نشست خبری امروز گفته است که تنها راه حل بیرون رفت از وضعیت کنونی در کشور، برقراری حکومت موقت است.
صدیقی صدیقی سخنگوی ریاست‌ جمهوری گفته است که آقای حکمتیار در چهار دهه‌ اخیر به غیر از مخالفت با نظام‌های بر سر اقتدار، هیچ پیام دیگری به مردم افغانستان نداشته است.
شاه حسین مرتضوی مشاور رییس جمهور نیز در پستی، طرح حکومت موقت را از سوی حکمتیار به تمسخر گرفته و نوشته است که اگر این طرح از سوی حامد کرزی، خلیلی یا زاخیلوال مطرح می‌شد، چند جریانی به ساز آن می‌رقصید، اما چون حکمتیار مطرح کرده هیچ کس با آن موافق نخواهد بود.
مرتضوی نوشته: حکومت موقت!!! اگر طرح حکومت موقت از سوی حامد کرزی، خلیلی یا زاخیلوال به پیش برده می‌شد طبیعی بود که چند جریان سیاسی دیگر به ساز آنان می‌رقصید. اما حالا که حکمتیار این نسخه را عملی می‌کند، مطمین باشید که هیج جریان راجستر شده سیاسی از آن حمایت نخواهد کرد.با پیش قدم شدن حکمتیار، طرح حکومت موقت در نطفه خفه شد.
گلبدین حکمتیار در چند روز گذشته مهمان پاکستان بود. او در اسلام‌آباد به شدت علیه حکومت افغانستان تاخت، پاکستان را خانه دوم خود خواند و خواستار حکومت موقت شد؛ چیزی واکنش‌های زیادی در افغانستان به دنبال داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا