آخرین اخباراجتماعافغانستانصحت

وزارت صحت عامه از آمادگی برای مهار موج سوم کرونا خبرداد

وزارت صحت عامه از افزایش بی‌سابقه مبتلایان به کرونا و مرگ بیماران کرونایی در هند ابراز نگرانی کرده و می‌گوید که آمادگی‌های لازم برای مهار موج سوم این ویروس در کشور گرفته شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه صبح امروز شنبه(۴ثور) در دیدار با رییس صحت عامه ولایت‌ها و نمایندگان موسسات تطبیق کننده عرضه خدمات صحی، بر تدابیر جدی این وزارت مبنی بر جلوگیری از موج سوم ویروس کرونا در کشور تاکید کرد.
مجروح از بحران پیش آمده در کشورهای همسایه، ناشی از ویروس کرونا به ویژه کشور هند ابراز نگرانی کرد و گفت: با وجود این که واقعات ویروس کرونا در افغانستان اندک بوده و وضعیت تحت کنترول است، اما باز هم آماد‌گی‌های لازم برای مهار موج سوم گرفته شده است.
این در حالی‌ست که مسئولان صحی در هند گزارش دادند که با ابتلای ۳۴۵ هزار و ۱۴۷ بیمار جدید در هند، اکنون شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور از ۱۶ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۴۵۶ نفر گذشته است.
هند با حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت، از چند هفته پیش درگیر موج شدید شیوع کرونا شده و روند ابتلا و مرگ در پیوند با بیماری کووید-۱۹ در آن با شدت رو به افزایش است.
این افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در هند در حالی باعث نگرانی افغانستان شده که صدها تن از شهروندان کشور به شمول تعدادی از دانشجویان افغانستانی در هند به سر می‌برند.
در همین حال، بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، تاکنون ۵۸ هزار و ۷۳۰ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند که از این میان، دوهزار و ۵۷۲ نفر جان باختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا