آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمصحت

وزارت صحت عامه از مردم خواست «دید و بازدید»های عید را محدود کنند

در آستانه فرا رسیدن عید فطر، وزارت صحت عامه هشدار داد که موج سوم ویروس کرونا آغاز شده و مردم باید در روزهای عید از دید و بازدیدها اجتناب کنند. وزارت ارشاد حج و اوقاف نیز از مردم خواست که جداً توصیه‌های بهداشتی را مد نظر داشته باشند و نماز عید را در فضای باز برگزار کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه(۲۲ثور) در یک نشست خبری مشترک با وزارت ارشاد، حج و اوقاف و شورای عالی طبی گفت که موج سوم ویروس کرونا آغاز شده و در جریان روزهای اخیر میزان مبتلایان به این ویروس افزایش یافته است.
آقای مجروح دلیل افزایش مبتلایان به این ویروس را بی‌توجهی مردم عنوان کرد. او گفت که در روزهای اخیر ماه رمضان شهروندان با بی‌توجهی در سطح شهر برای خرید برآمدند و این سبب سیر صعودی ویروس کرونا در کشور شده است.
مجروح به شهروندان هشدار داد که اگر در جریان روزهای عید، توصیه‌های بهداشتی را مراعات نکنند، میزان مبتلایان به کرونا افزایش خواهد یافت.
او از شهروندان کشور خواست که در جریان روزهای عید نکات صحی را مراعات کنند و دید و بازدیدشان را محدود سازند.
سرپرست وزارت صحت گفت:‌ «در صورتی که مردم توجه نکنند، وزارت صحت عامه کدام تغییر آورده نمی‌تواند».
از سوی دیگر آقای مجروح بیان کرد که تعداد واقعات مثبت ویروس کرونا در موج سوم نسبت به موج‌های اول و دوم بیش‌تر بوده است. او دلیل این افزایش را بالا رفتن ظرفیت انجام آزمایش عنوان کرد.
هم اکنون به گفته آقای مجروح هفته‌ای ۱۴ هزار نمونه مشکوک به کرونا آزمایش می‌شود. سرپرست وزارت صحت افزود که این وزارت توانایی انجام ۱۷۰ هزار آزمایش در هفته را دارد.
با این حال آقای مجروح اطمینان داد که تا آخر ماه جون، تمامی ولایات توانایی انجام آزمایش‌های مربوط به کرونا را پیدا خواهند کرد. به گفته او در حال حاضر این امکان در بیش از ۲۰ ولایت کشور وجود دارد.
هم‌چنان سرپرست وزارت صحت عامه خاطرنشان کرد که تعداد واقعات مثبت ویروس کرونا در ولایت‌های کابل و ننگرهار بیش‌تر شده است. او افزود که این دو ولایت در حالت قرمز قرار دارند. به همین ترتیب آقای مجروح یادآور شد که ولایت قندهار از لحاظ مبتلایان به ویروس کرونا در حالت نارنجی و ولایت‌های بلخ، میدان‌وردک، غزنی و پکتیا در حالت زرد قرار دارند.
سرپرست وزارت صحت عامه به مردم اطمینان داد که امکانات این وزارت بیش‌تر شده و می‌تواند خدمات خوبی به شهروندان عرضه کند.
در همین حال امین‌الدین مظفری، معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف، نیز گفت که با استناد به آیات قرآنی و احادیث نبوی، وقایه بهتر و ارزان‌تر از تداوی است؛ از این رو او از مردم خواست که در جریان روزهای عید توصیه‌های وزارت صحت عامه را عملی کنند.
آقای مظفری از ملاامامان مساجد خواست که نماز عید سعید فطر را در فضای باز برگزار کنند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود. او خطاب به مردم گفت: «مسایل امنیتی مساجد را در نظر داشته باشید و حفظ‌الصحه رعایت و فاصله بین نمازگزاران را حفظ کنید».

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا