آخرین اخبارافغانستانحکومت

وزارت معارف طرح بازگشایی مکاتب را به وزارت صحت سپرد


وزارت معارف طرح بازگشایی مشروط مکاتب دولتی و خصوصی را در وضعیت بحران کرونا، به وزارت صحت عامه پیشکش کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، بشیرنورمل معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه با محمد ابراهیم شینواری معین وزارت معارف و نمایندگانی از معاونیت دوم ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان، سازمان صحی جهان، تحصیلات عالی دولتی و خصوصی و ادارات مختلف دیگر در مورد بازگشایی مکاتب دولتی و خصوصی در سطح کشور دیدار و گفت‌وگو نمود.
معین پالیسی و پلان در این نشست گفت: وزارت صحت‌عامه طرح پیشنهاد شده توسط وزارت معارف را مورد بررسی قرارخواهد داد و در صورت مطابقت این طرح با توصیه‌های وزارت صحت‌عامه و سازمان صحی جهان، این وزارت می‌تواند بعد از تأییدی ریاست جمهوری در آینده نزدیک روی بازگشایی مکاتب دولتی و خصوصی اقدام نماید.
این طرح دربرگیرنده مراعت نمودن فاصله‌های اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها با آب وصابون چند باردر روز، استفاده از ماسک، دست ندادن، استفاده ازصنف‌های بزرگ، کم نمودن ساعت‌های درسی، محدود سازی مضامین درسی و نکات مهم دیگر می‌باشد.
هم‌چنان در این نشست نمایندگان ادارات مختلف نظریات و پیشنهادات خود را به خاطر بازگشایی مکاتب دولتی و خصوصی مطرح نموده و خواهان بازگشایی این مکاتب در آیندۀ نزدیک از سوی وزارت معارف در سطح کشور گردیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا