آخرین اخبارپاکستان

وزیر خارجه پاکستان: برای دفاع از تمامیت ارضی خود به هر گزینه‌ متوسل می‌شویم

خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان می‌گوید امریکا حق ندارد حریم هوایی پاکستان را نقض کند و پاکستان برای حفاظت از تمامیت ارضی خود دست به هر اقدام ممکن خواهد زد.
به نقل از فارس، وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی به خاک این کشور، از سیاست یک‌جانبه واشنگتن انتقاد کرد.
در این بیانیه آمده است که چنین اقداماتی بر همکاری امریکا و پاکستان در مبارزه با تروریزم تاثیر منفی دارد.
به گزارش دیلی پاکستان، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در این زمینه گفت: در حال حاضر دوره حاکمان قبلی مانند پرویز مشرف نیست که امریکا هر اقدامی خواسته باشد انجام دهد.
وی افزوده است: امریکا حق ندارد حریم هوایی پاکستان را نقض کند و برای حفاظت از تمامیت ارضی خود دست به هر اقدام ممکن خواهیم زد.
خواجه آصف اظهار داشت: قرار بود امریکا با تبادل اطلاعات، مخفی‌گاه تروریست‌ها را مشخص کند نه اینکه خودش با نقض حریم هوایی پاکستان وارد عمل شود.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته بر اثر حمله هواپیما‌های بدون سرنشین امریکایی به منطقه مرزی «سپین تل دپه مموزیی» از توابع «اورکزیی» واقع در وزیرستان شمالی، احسان معروف به «خورئه» فرمانده ارشد شبکه حقانی و همکارش «ناصر محمود» کشته شدند.
حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی به مناطق قبایلی پاکستان بعد از به قدرت رسیدن ترامپ از سر گرفته شد که اعتراض مقامات اسلام‌آباد را به دنبال داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا