آخرین اخبارجهانروند صلحسیاستصلح

وزیر دفاع امریکا: ما باید برای جنگ‌هایی متفاوت آماده شویم

وزیر دفاع ایالات متحده امریکا می‌گوید که کشورش نیاز دارد برای جنگ‌های آینده و متفاوت نسبت به جنگ‌های قدیمی آمادگی داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری دید، لوید آستین وزیر دفاع امریکا که در فرماندهی نیروهای امریکای در اقیانوس آرام حضور داشت، می‌گوید: شیوه مورد استفاده در جنگ‌های مهم آینده بسیار متفاوت از جنگ‌های گذشته خواهد بود.
آستین گفت: امریکا نیاز دارد خود را آماده ورود به درگیری‌های احتمالی در آینده کند که شباهت چندانی به جنگ‌های گذشته که پنتاگون مدت‌ها درگیر آن بوده نخواهد داشت.
اخیراً ارتش امریکا در افغانستان شکست خورده و در حال خروج است. کارشناسان می‌گویند که ارتش امریکا نشان داده که در جنگ‌های گوریلایی توان مانور دادن ندارد و تمام هزینه آن صرف خرید تجهیزاتی می‌شود که بیشتر در جنگ‌های کلاسیک به درد می‌خورد.
آستین افزود: جلوگیری از درگیری‌ها به معنای ایجاد مزایا برای ما و معضل برای دشمنان ما است.
وی همچنین ابراز داشت: واکنش امریکا می‌تواند غیرمستقیم باشد و سناریویی را تشریح کرد که در آن می‌توان از جنگ سایبری برای واکنش به حوادث امنیتی در چند صد مایل دورتر استفاده کرد.
در همین حال، رسانه انگلیسی رویترز نوشته که آستین از اشاره صریح به رقبای امریکا همچون چین و روسیه خودداری کرد، اما اظهارات او در حالی مطرح شده که ایالات متحده روند خروج بدون قید و شرط از افغانستان را به دستور جو بایدن رییس جمهوری امریکا و به منظور پایان دادن به جنگ‌های طولانی امریکا آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا