آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

وزیر عدلیه: کودکان در پوشش آموزش دینی برای اعمال تروریستی به پاکستان قاچاق می‌شوند

فضل احمد معنوی وزیر عدلیه گفته است که تعداد زیادی از کودکان مناطق دوردست کشور زیر نام آموختن علوم دینی به پاکستان قاچاق می‌شوند و در این کشور آموزش‌های تروریستی می‌بینند.


به گزارش خبرگزاری دید: فضل‌احمد معنوی وزیر عدلیه‌ کشور امروز سه‌شنبه (۱۹ اسد) در یک نشست خبری در کابل گفته است که تعداد زیادی از کودکان مناطق دوردست کشور زیر نام آموختن علوم دینی به پاکستان قاچاق می‌شوند و در این کشور آموزش‌های تروریستی می‌بینند.
آقای معنوی گفته است که قاچاق‌بران این کودکان را از خانواده‌های‌شان به بهانه‌ آموختن علوم دینی، می‌گیرند.
او اما افزوده است یک تعداد از این کودکان که برای فراگیری آموزش‌های تروریستی به پاکستان قاچاق می‌شوند، توسط نیروهای امنیتی و استخباراتی دوباره برگردانده شده و تحت حمایت دولت قرار گرفته‌اند.
در همین حال، معنوی گفته که عدم آگاهی خانواده‌ها از اضرار قاچاق مهم‌ترین عامل این پدیده است.
از سویی هم، او با اشاره به یافته‌های گزارش اخیر وزارت خارجه‌ امریکا از وضعیت مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، تأکید کرد که جنگ و ناامنی سبب شده است تا افغانستان در مبارزه‌ عملی با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران پیشرفتی نداشته باشد.
وزیر عدلیه گفته، هرچند که اقدامات مهمی در راستای مبارزه با پدیده قاچاق انسان صورت گرفته، اما برای جهان قابل قناعت نیست و انتظار دارند گام‌های عملی بیشتری در این راستا برداشته شود.
به گفته‌ او، با آنکه اراده‌ دولت افغانستان برای مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران به‌ویژه مبارزه با پدیده‌ بچه‌بازی مورد تأیید دولت امریکا قرار گرفته، اما در عرصه‌ تطبیقی متأسفانه پیشرفت چشم‌گیری وجود ندارد.
فضل‌احمد معنوی گفته که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از قاچاق انسان، رسیدگی به قضایای قاچاق انسان و رسیدگی به قربانیان سه موضوعی است که ایالات متحده‌ امریکا در گزارش خود به آن تاکید کرده است.
با این حال، او ابراز امیدواری کرده که با توجه به شرایط، افغانستان از تعزیرات احتمالی امریکا معافیت حاصل کند و این موضوع سبب قطع کمک‌های مالی امریکا نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا