آخرین اخبارافغانستانحکومت

وزیر پیشین مالیه، سفیر کشور در امریکا و مشاور پیشین رییس جمهور متهم به اختلاس شدند

برخی گزارش‌ها حاکی است که همایون قیومی وزیر پیشین مالیه، رویا رحمانی سفیر کشور در امریکا و شادمحمد سرگند مشاور پیشین رییس جمهور از سوی دادستانی کل متهم به اختلاس شدند.


به گزارش خبرگزاری دید، خبرها حاکی است که همایون قیومی وزیر پیشین مالیه، شادمحمد سرگند مشاور پیشین رییس‌جمهور در امور زیربناها و رویا رحمانی سفیر افغانستان در واشنگتن به اختلاس متهم شده‌اند.
گفته شده که این سه تن در پیوند به ساخت دیوار ۷۰ متری سفارت کشور در واشنگتن دی سی متهم به فساد هستند.
شبکه طلوع نیوز در این مورد به برخی اسناد دست یافته و آن را همگانی ساخته است.
در بخشی از این سندها آمده ‌است که دیوار مذکور با هزینۀ دومیلیون دالر ساخته شده‌ است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این پروژه فساد، غفلت وظیفه‌یی و نبود شفافیت دیده می‌شود.
در این سندها از دادگاۀ ابتدایی مرکز عدلی و قضایی خواسته شده ‌است تا در پیوند با این اتهام‌ها، آقای قیومی، سرگند و بانو رحمانی را به اتهام اختلاس ۷۹۰ هزار دالر، محکوم به مجازات کند.
این در حالیست که پاییز سال گذشته هیئت حقیقت یاب مجلس اعلام کرده بود که هزینه ساخت دیوار سفارت افغانستان در امریکا، از ۳۰۰ هزار دالر بیشتر نمی شده، اما یک و نیم میلیون دالر برای ساخت آن، به مصرف رسیده بود.
در آن زمان مجلس نمایندگان؛ سرپرست پیشین وزارت مالیه، یکی از مشاوران رییس جمهور، یک مشاور وزارت مالیه و سفیر افغانستان در امریکا را به دادستانی کل معرفی کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا