آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

وضعیت افغانستان؛ نشست ویژه شورای امنیت ملل متحد امروز برگزار می‌شود

قرار است نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره وضعیت امنیتی افغانستان امروز برگزار شود.


به گزارش خبرگزاری دید، نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره افزایش خشونت‌ها در افغانستان امروز جمعه(۱۵ اسد) نزدیک ۶ و ۳۰ دقیقه شام به وقت کابل برگزار می‌شود.
درخواست برگزاری این نشست ویژه از سوی حنیف اتمر وزیر خارجه‌ افغانستان در گفت‌وگوی تیلفونی با اس جی شنکر وزیر خارجه هند مطرح شده است.
ریاست این نشست را هند بر عهده دارد.
روز گذشته گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه گفته بود که برگزاری نشست ویژه‌ شورای امنیت سازمان ملل نشان می‌دهد که «جهان متوجه وخامت اوضاع در افغانستان» شده است.
آقای هیواد همچنین گفته بود که دولت افغانستان از شورای امنیت سازمان ملل و این نشست توقع دارد تا روی مسائلی تصمیم بگیرد که در بهبود وضعیت و رسیدن به یک صلح باثبات و پایدار در افغانستان کمک کند.
در همین حال، فرهاد دریا آواز خوان معروف کشور در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، از آنان خواسته که نگذارند «تاریخ تکرار» شود.
آقای دریا در این نامه به حملات ۱۱ سپتمبر در نیویارک اشاره کرده و گفته که اگر جهان به وضعیت افغانستان توجه نکند، دوباره این کشور مامن امن تروریستان خواهد که در آن صورت جهان و منطقه در امان نخواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا