آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

وضعیت کشور و روند صلح؛ عطامحمد نور به خارج سفر کرد

عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی شام روز جمعه برای انجام برخی ملاقات‌های مهم در پیوند به روند صلح و اوضاع جاری کشور به خارج رفت. آقای نور قرار است روی روند صلح کشور، وضعیت جاری و مسایل امنیتی دیدارهایی با برخی مقامات خارجی داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی روز جمعه(۱۹ جدی) کشور را به سور خارج ترک کرد. گفته شده که آقای نور ملاقات‌های مهمی در پیوند به وضعیت جاری کشور و روند صلح می‌داشته باشد.
آقای نور از سیاسیون تاثیرگذار کشور است که در تحولات دو دهه پسین نقش اساسی داشته است و حمایت او در انتخابات‌ها از دسته‌های انتخاباتی سرنوشت ساز خوانده می‌شود.


عطامحمد نور که در روزهای اخیر دوباره با حکومت در تقابل قرار گرفته، گفته است که یکی از گزینه‌های احتمالی برایش حمایت از حکومت موقت برای تامین صلح و آوردن ثبات در کشور است.
هرچند آقای نور این موضوع را به عنوان یک «شاید» مطرح کرده، اما برخی کارشناسان به این باور هستند که حرکت‌ رییس اجرایی جمعیت اسلامی به هر جانب که باشد، برای جانب مقابل عواقب سنگین در پی خواهد داشت.
با این حال، تاکنون او از گزینه حکومت موقت به گونه صریح حمایت نکرده، اما گمانه زنی بر این است که موضعش را در روزهای آتی روشن تر بیان خواهد کرد.
عطا محمد نور عزل احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه را از سوی رییس جمهور غنی غیر قانونی می‌خواند و خواستار برگشت آبرومندانه او به وزارت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا