آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سرور دانش:

وقت آن است که قضیه بهسود به صورت اساسی و ریشه‌ای حل شود

معاون دوم رییس جمهور می‌گوید وقت آن است که قضیه بهسود و تنش‌های ایجاد شده به صورت اساسی و ریشه‌ای حل گردد تا مردم منطقه از نگرانی‌ها و آسیب‌های پیاپی مصئون شوند.
به گزارش خبرگزاری دید، سرور دانش معاون دوم رییس جمهور با نشر بیانیه‌ای در پیوند به اعزام هیئت با صلاحیت دولتی برای بررسی حادثه بهسود، از بزرگان، شخصیت‌های سیاسی، علما، متنفذان و همه مردم در منطقه خواسته است که با خویشتن‌داری کامل با این هیئت همکاری کنند.

او در این بیانیه افزوده است: دولت نسبت به تامین امنیت بزرگراه‌ها و مناطق هزاره‌جات به ویژه بزرگراه میدان- جلریز- بهسود متعهد و مکلف است و ما برای تحقق این هدف از همه تلاش و کوشش خود کار خواهیم گرفت.
معاون دوم رییس جمهور تصریح کرده است: از همه کسانی که در قالب گروه‌های مسلح و به نام خیزش‌های مردمی در بهسود و سایر مناطق فعالیت می‌کنند هم می‌خواهیم که باید در چارچوب قانون و ساختارهای مشروع نهادهای امنیتی و دفاعی دولتی در تامین امنیت مردم و منطقه خود سهم بگیرند.
وی همچنین علاوه کرده است: مردم هزاره به شمول مردم بهسود همواره طرفدار نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی بوده و هیچگاه طرفدار خشونت و یا تقابل با حکومت و نظام نیستند.
دانش در ادامه افزوده است: هر کسی و یا هر گروهی که به هر انگیزه‌ای به تحریک مردم بپردازد، منافع و مصالح مردم را با خطر مواجه می‌سازد و باید جلو آن‌ها گرفته شود.
وی تاکید کرده است که وقت آن رسیده تا قضیه بهسود و تنش‌های ایجادشده به صورت اساسی و ریشه‌ای حل گردد تا مردم منطقه از نگرانی‌ها و آسیب‌های پیاپی مصئون شوند.
در همین حال، شورای امنیت ملی در خبرنامه‌ای می‌گوید که هیئت با صلاحیت دولتی برای بررسی حادثه بهسود، امروز به محل حادثه رسیده و مصروف بررسی چگونگی حادثه و دیدار با مقام‌های محلی، مردم و متضرران ولسوالی حصه اول بهسود می‌باشد.
به اساس اعلام وزارت داخله، در پی درگیری‌هایی که روز جمعه گذشته میان نیروهای امنیتی و افراد وابسته به علی‌پور در ولسوالی حصه اول بهسود رخ داد، ۹ تن جان باخته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.
اما برخی منابع محلی می‌گویند که در نتیجه این درگیری‌ها ۱۲ غیرنظامی جان باخته و ۳۶ تن دیگر مجروح گردیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا