آخرین اخبارافغانستانهند

ویروس کرونا؛ استقبال کابل از پیشنهاد مودی برای تدبیر استراتژی واحد در منطقه

افغانستان از پیشنهاد نارندرا مودی نخست‌وزیر هند برای تدبیر استراتژی واحد جهت مبارزه با ویروس کرونا در منطقه استقبال کرد.

افغانستان از پیشنهاد نارندرا مودی نخست‌وزیر هند برای تدبیر استراتژی واحد جهت مبارزه با ویروس کرونا در منطقه استقبال کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در توییتی نگاشته است که حکومت افغانستان از پیشنهاد نخست‌وزیر هند و آمادگی اعضای اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا (سارک) برای تدبیر یک استراتژی واحد جهت مبارزه با ویروس کرونا در منطقه استقبال می‌کند.
با ثبت یک مورد واقعه مرگ در هند، نارندرا مودی نخست‌وزیر آن کشور پیشنهاد داد تا رهبران کشورهای عضو سارک، استراتژی قوی برای مبارزه با ویروس کرونا را ترسیم کنند.
آقای مودی گفته است: «ما می‌توانیم از طریق ویدیو کنفرانس، در مورد راه‌های حفظ سلامت شهروندان خود بحث و تبادل نظر کنیم. با هم، ما می‌توانیم نمونه‌ای برای جهان باشیم و به سیاره سالم‌تر کمک کنیم.»
گفتنی است که وزارت صحت عامه کشور موارد مثبت ثبت‌شده ویروس کرونا را ۱۰ مورد اعلان کرده است. با ثبت سه واقعه مثبت دیگر ویروس کرونا در ولایت‌های کاپیسا، بلخ و سمنگان، تعداد مجموعی واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور به ١٠ واقعه می‌رسد .
با گسترش ویروس کرونا در جهان، شمار بزرگی از کشورها، مکان‌های عمومی را مانند مکاتب و دانشگاه‌ها تعطیل کرده‌اند.
در ایالات متحده، اسپانیا و برخی از کشورهای دیگر، وضعیت اضطراری اعلام شده است.
سازمان ملل متحد می‌گوید که جهان باید بر ضد این ویروس، اعلام جنگ کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا