آخرین اخبارایرانمنطقه

ویروس کرونا؛ هفتمین کنگره شهدای مرزبانان اندیشه‌های اسلامی افغانستان در قم لغو شد

گزارش‌ها از شهر قم ایران حاکی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در این شهر، برنامه هفتمین کنگره شهدای مرزبانان اندیشه‌های اسلامی در این شهر لغو شده است.

گزارش‌ها از شهر قم ایران حاکی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در این شهر، برنامه هفتمین کنگره شهدای مرزبانان اندیشه‌های اسلامی در این شهر لغو شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، به دلیل شرایط اضطراری و نامساعد در حوزه علمیه قم، هفتمین کنگره‌ شهدای مرزبانان اندیشه‌های اسلامی افغانستان که قرار بود در نیمه ماه حوت در حوزه علمیه قم برگزار گردد، به دلیل ورود ویروس کرنا این نشست برگزار نمی‌شود.
سید عباس حسینی مسئول امور فرهنگی و روابط عمومی کنگره می‌گوید: در حالی که کلیه امور اجرایی برای برگزاری این نشست انجام شده بود، سخنرانان، مهمانان از افغانستان و شخصیت‌های تأثیر گزار هموطن ما مقیم شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران، همچنان زمان و محل برگزاری کنگره و امورات فرهنگی آن هماهنگ و انجام شده بود، اما به دلیل تعطیلات همه‌ مراکز و لغو برگزاری هرگونه تجمعات در حوزه علمیه قم ممنوع قرار داده شد، ناگزیر این محفل نیز لغو شد.
به گفته حسینی، قرار بود نیمه‌ ماه حوت امسال تجلیل و یاد بود از شهدای علما و دانشمندان افغانستان تحت عنوان «هفتمین کنگره شهدای مرزبانان اندیشه‌های اسلامی افغانستان» که جمع کثیری از علما و اساتید حوزه و دانشگاه افغانستان از زمستان ۱۳۵۷ تا بهار ۱۳۵۸ خورشیدی، توسط کمونیست‌ها زندانی و به شهادت رسیدند و سال‌های قبل از این شهدا در کابل تجلیل و یاد بود صورت می‌گرفت، اما از آنجایی که تعداد زیادی از شهدا شخصیت‌های تأثیرگذار ونخبگان حوزه‌های عملیه بودند، در نظر بود این کنگره در حوزه علمیه قم برگزار ‌شود.
گفتنی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهر قم ایران، هرگونه تجمع، محافل، همایش‌های مذهبی و فرهنگی از سوی دولت آن کشور ممنوع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا