آخرین اخباراقتصاد و توسعهجهانسیاست

ویروس کرونا دستاوردهای ۱۱ ساله اقتصادی امریکا را نابود کرد

در متن بحران کرونا و با رسیدن سطح بیکاری در ایالات متحده امریکا به بیش از ۱۴ درصد، تمام دستاوردهای اقتصادی ۱۱ ساله آن کشور پس از رکود جهانی اقتصاد در سال‌های۲۰۰۷- ۲۰۰۸ از بین رفته و این درصد بیکاری بلندترین رقم پس از رکود بزرگ اقتصادی در دهه ۳۰ میلادی محسوب می‌شود.

به نقل از صدای امریکا، بر اساس گزارش اسوشیتدپرس، ۲۰.۵ میلیون شغل تنها در ماه اپریل از بازار کار امریکا حذف شد؛ رقمی که صدمه اقتصادی ناشی از کروناویروس را برجسته می‌سازد.

سطح بی‌کاری امریکا در سال ۱۹۳۳ زمانی که جهان با شدیدترین رکود اقتصادی دست و گریبان بود،‌ به ۲۴.۹ در صد رسیده بود.

براساس این آمار، دستاورد های ۱۱ ساله اشتغال‌زایی که پس از بحران اقتصادی سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در ایالات متحده کسب شده بود، از دست رفت.

با آنهم، دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده می‌گوید که این صدمه اقتصادی متصور بود، اما این وضعیت بهبود خواهد یافت.

آقای ترامپ پس از آن که وزارت کار امریکا ارقام جدید بی‌کاری را ارائه کرد به شبکه تلویزیونی فاکس گفت: «این کاملاً متوقع بود و تعجب آور نیست. من دوباره احیایش می‌کنم».

سیر سقوط بازار کار در ایالات متحده خیلی تند است. بی‌کاری در ماه فبروری در مقایسه به ۵۰ سال گذشته در پایینترین سطح – ۳.۵ در صد-قرارداشت در حالی که در ماه مارچ به ۴.۴ بلند شد.

بر علاوه بی‌کاری، ساعات کاری در حدود ۵.۱ میلیون نفر دیگر در ماه اپریل کاهش یافت؛ به این معنی که این افراد عاید کمتر داشته و مصارف شان نیز کمتر خواهد بود که نقش عمده را در رکود اقتصاد بازی می‌کند.

ایالات متحدۀ امریکا بیشترین آمار مبتلایان و تلفات ناشی از کروناویروس را در جهان دارد. شمار مبتلایان کروناویروس در ایالات متحده تا صبح جمعه(۱۹ثور) به یک میلیون و ۲۵۹ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از آن به بیش از ۷۵ هزار نفر رسیده است.

پس از ثبت نخستین واقعات بیماری ناشی از کروناویروس در شهر ووهان چین، این بیماری به سرعت در سرتاسر جهان گسترش یافته و به همه‌گیری مرگباری مبدل شده است.

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز ایالات متحده تا صبح جمعه (۱۹ ثور) بیش از سه میلیون و ۸۵۹ هزار نفر در جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۶۹ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا