آخرین اخبارجهان

سازمان جهانی بهداشت:

ویروس کرونا منشأ لابراتواری ندارد

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید پس از بررسی‌ها و تحقیقات معلوم شده که ویروس کرونا منشای آزمایشگاهی ندارد و احتمالاً از حیوان به انسان منتقل شده است.

به نقل از یورونیوز، یک متخصص سازمان ملل اعلام کرد که ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در چین به بیرون درز نکرده و احتمالاً از حیوان به انسان منتقل شده است.
پیتر بِن امبرگ متخصص سلامت غذا و بیماری‌های جانوری سازمان جهانی صحت این ارزیابی را در شهر ووهان چین – منشأ بیماری کووید-۱۹ – و در پایان بررسی‌های تیمی از این سازمان برای مشخص کردن دلیل شیوع ویروس کرونا مطرح کرد، نخستین موارد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان، در دسمبر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین شناسایی شد.
مؤسسه بیماری‌های ویروسی ووهان نمونه‌های فراوانی از ویروس کرونا را جمع‌آوری کرده و گروهی این فرضیه را مطرح می‌کردند که ممکن است ویروس کرونا از این مرکز به بیرون درز کرده باشد؛ اما چین به شدت این ادعا را تکذیب می‌کند.
به گفته امبرگ، خارج شدن ویروس کرونا از آزمایشگاه تقریباً ناممکن است و این فرضیه نمی‌تواند نخستین موارد ابتلای انسانی را به کووید-۱۹ توضیح دهد، به نظر می‌رسد این ویروس ابتدا از یک منشأ جانوری به انسان منتقل شده باشد.
به گفته او، انتقال ویروس از محصولات منجمد به انسان نیز یک فرضیه سازمان جهانی صحت بود اما بازهم احتمال انتقال آن از یک جانور به انسان قویتر است.
تیم سازمان جهانی صحت که متخصصان ۱۰ کشور در آن حضور دارند – علاوه بر دیدار از مؤسسه بیماری‌های ویروسی ووهان، در چندین بیمارستان، چند مرکز پژوهشی، بازار سنتی که با انتشار نخستین نمونه‌های ویروس مرتبط است و چند مرکز دیگر نیز حضور یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا