آخرین اخبارافغانستانسیاست

سفارت امریکا:

ویزای مهاجرت برای افغان‌های همکار امریکایی‌ها در اولویت قرار می‌گیرد

سفارت امریکا در کابل اعلام کرده است که صدور ویزای ویژه مهاجرت برای افغان‌هایی را که با ارتش و حکومت امریکا در افغانستان کار کرده‌اند «در اولویت» قرار می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری دید، سفارت امریکا در کابل اعلام کرده‌است که به کمک و حمایت از افغان‌هایی که با ارتش یا حکومت امریکا در افغانستان کار کرده‌اند و زندگی‌شان با خطر رو به رو‌است، همچنان متعهد‌ است.
در بیانیه دستگاه دیپلماتیک امریکا در افغانستان آمده که وزارت خارجه امریکا صدور «ویزای ویژه مهاجرت» را خیلی جدی می‌گیرد، از جمله رسیدگی هرچه سریع به درخواست‌ها.
سفارت امریکا در کابل گفته که به هدف تکمیل مصاحبه‌ها با درخواست‌کننده‌ها و همچنین رسیدگی به درخواست‌هایی که به دلیل شیوع کووید-۱۹ در ۲۰۲۰ به تاخیر افتاده ‌بود، اخیراً وزارت خارجه امریکا تعداد کارمندان سفارت این کشور در افغانستان را به طور موقت افزایش داده ‌است.
کاردار سفارت امریکا در کابل گفته «افغان‌هایی که با ایالات متحده کار می‌کنند یا کار کرده‌اند،‌ فراموش نشده و نخواهند شد و ما به پاس خدمات بی‌دریغ‌شان، به حمایت از آنها همچنان متعهد هستیم».
راس ویلسون در ادامه گفته «اولویتی که من و همکارانم به درخواست‌های ویزای ویژه مهاجرت می‌دهیم،‌ باز تاب‌دهنده این تعهد‌است».
سفارت امریکا گفته پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، سفارت این کشور در کابل همچنان فعال خواهد بود: «برنامه ویزای ویژه مهاجرت برای سفارت و بخش کنسولی، و همچنین همکاران ما در واشنگتن همچنان از بالاترین اولویت برخوردار خواهد بود».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا