آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

محب:

پاکستان با اسراییل رابطه دارد اما افغانستان را دارالحرب می‌داند/ اسلام‌آباد در پی گسترش مرزهایش در خاک افغانستان است

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در ننگرهار در اظهارات تندی علیه پاکستان گفته است که این کشور با اسراییل رابطه دارد، ولی افغانستان را دارالحرب می‌داند. محب افزوده است که پاکستان با استفاده از یک گروه قدرت طلب در پی گسترش مرزهایش در خاک افغانستان است.


به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در سخنانی در ننگرهار، گفته است که پاکستان با استفاده از یک «گروه قدرت‌طلب» در صدد گسترش مرزهای خود در داخل افغانستان است.
حمدالله محب روز گذشته(پنجشنبه ۲۳ثور) در جمعی در ننگرهار با لحن تند علیه پاکستان سخنرانی کرد.
مشاور امنیت ملی کشور تصریح کرده: «در دفتری که کار می‌کنم، هرگونه اطلاعات می‌آید. با نظامیان و دیپلمات‌ها دیدار می‌کنم… وضعیت بسیار واضح است. همسایه می‌خواهد که تاریخ را تکرار کند. مرزهای خود را گسترش دهد. ۱۸۰ سال پیش شاه شجاع معامله کرد و پیشاور را از ما گرفت».
حمدالله محب در ادامه افزوده که پاکستان می‌خواهد این تاریخ را بر افغانستان تکرار کند و برای این هدف از یک «گروه قدرت‌طلب» استفاده می‌کند تا بخش‌هایی از کشور را بگیرد و یا قبایل را به دنبالش بکشاند.
او گفت که «اهداف شوم» پاکستان برای افغانستان مشخص و واضح است.
مشاور امنیت ملی خاطرنشان کرد که این گروه باید از قدرت‌طلبی دست بردارد.
محب تأکید کرد که «دشمن» و «هدفش» واضح است و افغانستان را «دارالحرب» می‌نامد و از این رو مساجد و تأسیسات عامه را تخریب می‌کند و قانون برایش کفر معلوم می‌شود.
مشاور امنیت ملی از بزرگان قومی و فرهنگی خواست که در این زمینه برای بیداری مردم کار کنند.
به باور محب، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در برابر دست‌نشانده‌های «همسایه» می‌جنگند.
محب می‌گوید که پاکستان «هیچ چیز از عزت و افتخار» ندارد؛ جاده‌هایش‌ به نام شیرشاه سوری، موشک‌های‌شان به نام «غوری» و خانه‌های‌شان به نام «غزنوی» است و از این نام‌ها برای ترساندن هند استفاده می‌کند.
مشاور امنیت ملی با اشاره به سیاست‌های داخلی پاکستان، گفت که اقوام در پاکستان معترض هستند و حقوق‌شان را می‌خواهند.
حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که چهار روز پیش کابل میزبان قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان بود.
محمد اشرف غنی رییس جمهور، روز گذشته در سخنرانی خود به مناسبت عید اعلام کرد که رییس ستاد ارتش پاکستان به صورت واضح برایش گفته است که از بازگشت امارت طالبان حمایت نمی‌کند.
پاکستان که میزبان رهبران گروه طالبان است، به حمایت لوجستیکی و نظامی از طالبان همواره متهم بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا