آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزارت خارجه:

پاکستان در قضیه‌ اختطاف سلسله علی‌خیل معلومات کامل ارایه نکرده است

وزارت امور خارجه‌ کشور می‌گوید که مقام‌های پاکستانی بعضی معلومات و یافته‌ها را در پیوند به قضیه اختطاف سلسله علی‌خیل با جانب افغانستان در میان گذاشته است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه می‌گوید که مقامات پاکستانی برخی معلومات و شواهد را با هیئت افغانستان که در پیوند به اختطاف و شکنجه‌ سلسله علی‌خیل، دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد سفر کرده بودند در میان گذاشته، اما اظهارات مقام‌های پاکستانی بیان‌گر روایت متفاوتی از قضیه بوده و به مسایل اساسی از جمله چگونگی وقوع حادثه و شناسایی عاملان آن معطوف نبود.
وزارت خارجه افزوده که طبق توافق هیئت‌های دو طرف در اسلام‌آباد، هیئت افغانستان از مقام‌های این کشور خواسته است تا برای بررسی‌های بیش‌تر تخنیکی، جانب پاکستان همه معلومات مرتبط به قضیه‌ اختطاف را با هیئت‌ افغانستان در میان بگذارد.
به گفته‌ این وزارت، «مدارک شفاخانه و گزارش‌های طبی و سایر شواهد دست داشته به صورت واضح بیان‌گر آن است که سلسله علی‌خیل، ربوده و شکنجه شده است».
سلسله علی‌خیل، دختر سفیر افغانستان در پاکستان چندی پیش توسط افراد ناشناس در اسلام‌آباد ربوده و بعد از شکنجه‌ رها شده بود.
در پیوند به این موضوع، سفیر کشور از اسلام‌آباد فراخوانده شد و وزارت امور خارجه اعلام کرد، تا زمانی که امنیت دیپلمات‌های کشور در پاکستان تامین نشود، آنان در کابل خواهند ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا