آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثزنان

پدر طالب، چشمان دختر پولیس‌اش را کشید

خاطره، پولیسی که پدرش طالب است او را نخست با شلیک گلوله زخمی نموده و سپس چشمانش را می‌کشد. خاطر می‌گوید که تنها جرمش این بود که در صفوف پولیس خدمت می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، یک پولیس زن در غزنی به نام خاطره که پدرش عضو طالبان و خودش در صفوف پولیس در ولایت غزنی وظیفه اجرا می‌کرد، چندی پیش توسط چهار فرد مسلح به رهبری پدرش اول مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و بعداً توسط چاقو کور شد.
روز گذشته مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله در دیدار با این پولیس زن به وی وعده یک باب آپارتمان، تمام مصارف تداوی و کمک نقدی داد.
سرپرست وزارت داخله این پولیس زن را «شجاع» خواند و تاکید کرد که طالبان نمی‌توانند با جبر مردم افغانستان را شکست دهند.
مروه امینی سرپرست ریاست حقوق بشری کودکان و زنان وزارت داخلۀ گفته است که خاطره به اتهام همکاری با دولت با ده گلوله زخمی نیز شده است.
او گفته است: «تنها به این جرم که چرا در حکومت کار می‌کند و پولیس است. ده گلوله زده، (بدنش) قطعه قطعه است. نه درست راه رفته می‌تواند، نه کسی را دیده می‌تواند. هردو چشمش با چاقو کشیده و سخن دردناک این که می‌گوید فرزندانش را نمی‌تواند ببیند».
بر اساس آمار رسمی حکومت، در حال حاضر بیش از ۲۷۰۰ زن در بخش‌های مختلف نظامی وزارت دفاع و بیش از ۳۵۰۰ زن نیز در بخش‌های مختلف پولیس وظیفه اجرا می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا