آخرین اخبارافغانستان

پرونده اختلاس از قراردادهای اعاشه پولیس به دادستانی سپرده شد

وزارت امور داخله پرونده اختلاص ۶۰۰ میلیون افغانی از پول نان پولیس را به دادستانی کل برای تعقیب عدلی و قضایی فرستاده است.

وزارت امور داخله پرونده اختلاص ۶۰۰ میلیون افغانی از پول نان پولیس را به دادستانی کل برای تعقیب عدلی و قضایی فرستاده است.
به گزارش خبرگزاری دید، نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله درصفحه توییترش نگاشته است که دوسیه اختلاس ۶۰۰ میلیون افغانی پول اعاشه پولیس، روز سه‌شنبه (۲۱ جوزا) به اداره دادستانی کل فرستاده شده است.
این درحالیست که وزارت امور داخله در هشتم ماه جوزا اعلام کرد که ۲۲ کارمند این وزارت ازبخش لوجستیک و مالی به اختلاس ۶۰۰ میلیون افغانی از پول نان پولیس بازداشت شده است و بازداشت شدگان شامل ۹ نفر از ریاست لوجستیک و ۱۳ تن دیگر از ریاست عمومی مالی این وزارت می‌باشد.
درهمین حال سخنگوی وزارت داخله دو نفر ازیک شرکت خصوصی (شجاع آبدره وخالد شیبک ) را نیز در پیوند به این قضیه بازداشت نموده است.
وی در ادامه گفت که حارث سراج معین تاٰمینات وزارت داخله و همچنان میرویس جانباز رییس عمومی لوجستیک و نصیر احمد زید رییس عمومی مالی این وزارت در پیوند به این رویداد ممنوع‌الخروج شده است
طبق گزارشات سخنگوی وزارت امور داخله، بازداشت ‌شد‌گان به اختلاس در یک قرارداد گوشت که مربوط اعاشه پولیس در ده ولایت در سال ۱۳۹۷ مالی می‌شود، متهم‌اند.
این در حالی است که محمداشرف غنی پیش‌تر این وزارت را قلب فساد در کشور توصیف کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا