آخرین اخباراجتماعافغانستان

کارگر:

پس از تحولات اخیر ۲۶ باب پرورشگاه تعطیل شده است/ افغانستان ۴ میلیون کودک یتیم دارد

سید متضی محمودی-خبرگزاری دید
خبرگزاری دید: رییس عمومی پرورشگاه‌های افغانستان می‌گوید که ۲۶ باب پرورشگاه پس از تحولات اخیر سیاسی در کشور تعطیل شده است. او گفت، اکنون ۴۲ پرورشگاه از مجموع ۶۸ پرورشگاه کشور فعال است.
فیضان احمد کارگر رییس عمومی پرورشگاه‌های وزارت کار و امور اجتماعی روز گذشته(چهارشنبه ۳قوس) گفت که در کل کشور ۶۸ پرورشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد، ولی پس از تحولات سیاسی اخیر، ۲۶ باب پرورشگاه تعطیل شده است.

کارگر: فعلاً در سطح کشور ما ۶۸ پرورشگاه داریم و در آن حدود ۱۰ هزار کودک یتیم و بی سرپرست زندگی می‌کنند. با تحولات اخیر به خاطر حفظ مصئونیت اطفال، تصمیم گرفتیم که آن شمار کودکانی را که اقارب نزدیک داشتند، رخصت کنیم.
به گفته آقای کارگر، اطفالی که خواهر یا برادر و یا اقارب نزدیک دیگر داشتند، به خانه‌های آنان روانه ساختیم تا در تحولات سیاسی و نظامی آسیب نبینند.
رییس پرورشگاه‌های وزارت کار و امو راجتماعی افزود که فعلاً در سطح افغانستان از ۶۸ پرورشگاه دولتی وخصوصی ۴۲ پرورشگاه فعال داریم و قبلاً حدود ۱۰هزار طفل در این پرورشگاه ها نگهداری می‌شد ولی فعلاً حدود ۵۷۶۰ طفل در این پرورشگاه‌ها نگهداری می‌شود.
او هرچند می‌گوید که مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی توجه خاص به وضعیت اطفال داخل پرورشگاه‌ها دارند، اما افزود که در هر تحول سیاسی و نظامی یک سلسله مشکلات است و تا زمانی که حکومت به ثبات برسد، مشکلات اقتصادی و مکان وجود می‌داشته باشد.
او از نهادها و کشورهای خارجی می‌خواهد که برای مساعدت به اطفال یتیم و بی سرپرست توجه خاص داشته باشند؛ زیرا افغانستان دست کم ۴ میلیون کودک بی سرپرست دارد و این آمار نیاز به توجه خاص دارد.
رییس پرورشگاه‌های وزارت کار و امور اجتماعی از کمک‌ها به پرورشگاه علاءالدین و تهیه مسکن سپاسگزاری کرده و گفت که این کمک‌ها تا پایان زمستان برای این دو پرورشگاه کفایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا