آخرین اخبارافغانستانحکومتسیاست

پس از وقفه چند روزه، شش نامزد وزیر برنامه‌های‌شان را ارائه کردند

مجلس نمایندگان کشور پس از شش روز توقف روند رای‌دهی به اعضای کابینه، این روند را امروز یک‌شنبه از سر گرفت. شش نامزدوزیر برنامه‌های کاری‌شان را به مجلس ارائه کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، در نشست روز یک‌شنبه(۹ قوس) حسینه صافی نامزد وزیر امور زنان، محمدهارون چخانسوری نامزد وزیر معادن و پترولیم، قدرت‌‌الله ذکی نامزد وزیر ترانسپورت، نوررحمان اخلاقی نامزد وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان، محمود کرزی نامزد وزیر شهرسازی و اراضی و نجیب‌الله یمین نامزد وزیر فواید عامه برنامه‌های‌شان را به مجلس ارائه کردند.

پس از اظهارات امرالله صالح معاون اول رییس ‌جمهور در کنفرانس جنوا مبنی بر دخیل بودن شماری از از اعضای مجلس در فساد، مجلس نمایند‌گان کشور در چهارم قوس روند رای اعتماد به اعضای کابینه را متوقف کرد.
مجلس نمایندگان قبلاً هشدار داده بود تا زمانی که صالح اسناد ارائه نکند، روند رای‌دهی به اعضای کابینه را متوقف می‌کند.
این مجلس هم‌چنان خواستار استعفای آقای صالح گردیده بود. اما روز شنبه(۸ قوس) تصمیم گرفت که روند رای اعتماد به اعضای کابینه از سر گرفته شود.
میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایند‌گان و هیئت اداری این نهاد روز گذشته با محمداشرف غنی رییس جمهور دیدار کردند.
طبق اعلام ارگ، در دیدار رییس جمهور با هیئت اداری مجلس نمایندگان، روی هماهنگی بین دو قوه دولت گفت‌وگو شده است. رییس جمهور از تأیید صلاحیت ۱۰ عضو کابینه از سوی مجلس نمایند‌گان سپاس‌گزاری کرده است. در این دیدار روی یک سلسه راهکارها نیز توافق شده است.
قرار است اعضای باقی‌مانده کابینه در نشست‌های بعدی برنامه‌های‌شان را ارائه کنند و سپس مجلس برای تأیید صلاحیت این مقام‌ها صندوق بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا