آخرین اخبارامنیت و حوادثجهانگزارش

پس از ۱۱سپتمبر، امریکا نیم میلیون نفر را در جهان کشته است

ایالات متحده پس از حملات ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ میلادی، حدود ۶ تریلیون دالر را در جنگ‌هایی هزینه کرده که به طور مستقیم منجر به مرگ حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

ایالات متحده پس از حملات ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ میلادی، حدود ۶ تریلیون دالر را در جنگ‌هایی هزینه کرده که به طور مستقیم منجر به مرگ حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.
به نقل از نیوزیک، موسسه تحقیقاتی امور عامه و بین‌المللی واتسون دانشگاه براون ایالات متحده گزارش سالانه خود را با عنوان «هزینه‌های جنگ» با در نظر گرفتن هزینه‌های پنتاگون و عملیات اضطراری این وزارت در خارج از کشور منتشر کرد.
در گزارش آمده است:«ایالات متحده حدود ۵.۹ تریلیون دالر را از بودجه مالی سال ۲۰۱۹، به شمول هزینه‌های جنگ مستقیم و وابسته به آن پس از ۱۱ سپتمبر، برای جنگ علیه تروریزم اختصاص داده است.»
این گزارش می‌افزاید که درمجموع، هزینه‌های بالا در جنگ و مخارج مربوط به جنگ نگرانی امنیت ملی را به وجود آورده، زیرا این مخارج ناپایدار است. امریکا باید شفافیت و تدوین یک استراتژی جامع برای خاتمه دادن به جنگ‌ها و مقابله با سایر اولویت‌های فوری امنیت ملی را برای مردم فراهم کند.
این در حالی است که ایالات متحده پس از حملات ۱۱ سپتمبر که منجر به کشته شدن ۳ هزار تن شد، جنگ جهانی علیه تروریزم را آغاز کرد.
از سویی هم، گزارش این موسسه تحقیقاتی بیان می‌کند:«‌ ارتش امریکا فعالیت‌های ضدتروریزم را در ۷۶ کشور یا ۳۹ درصد ملت‌های جان انجام می‌دهد و ماموریت خود را در سراسر جهان گسترش داده است.»
این گزارش همچنان تأکید می‌کند:« این عملیات‌ها با نقض حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در امریکا و سایر کشورها همراه بوده است.»
یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که به طور کلی بین ۴۸۰ تا ۵۰۷ هزار نفر در جنگ‌های ایالات متحده پس از ۱۱ سپتمبر در عراق، افغانستان و پاکستان کشته شده‌اند.
گفتنی است که این تعداد تلفات شامل ۵۰۰ هزار تن که در جنگ سوریه از سال ۲۰۱۱ بدینسو جان‌های خود را از دست داده، نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا