آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

پوتین: جنگجویان از عراق و سوریه به افغانستان می‌روند

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نسبت به منسجم‌شدن تندروان خارجی در افغانستان هشدار داده است.


به گزارش خبرگزاری دید، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز گذشته گفت که تندروان جنگ‌دیده از عراق و سوریه فعالانه وارد افغانستان می‌شوند.
پوتین در یک کنفرانس مجازی با مقام‌های ارشد امنیتی کشور‌های عضو پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق گفت «وضعیت در افغانستان خوب» نیست.
وی این اظهارات را در نشست مجازی روسای استخباراتی کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع بیان داشته و افزود: جنگجویانی که از جنگ عراق و سوریه تجربه دارند، به گونۀ فعال در افغانستان منسجم می‌شوند.
رییس جمهور روسیه گفت: نمی‌توانیم رد کنیم که تروریست‌ها می‌توانند تلاش کنند تا وضعیت را در کشور‌های نزدیک منجمله کشور‌های مشترک المنافع بی‌ثبات سازند و یا حتا برای گسترش مستقیم (فعالیت هایشان) تلاش می‌ورزند.
ولادیمیر پوتین در ادامه بیان داشته است که به همین دلیل، مهم است تا به صورت دوامدار وضعیت را در سرحدات افغانستان نظارت کرده و برای دفع جنگجویان، آماده باشیم.
به گفته وی، خنثی کردن تهدید‌های احتمالی از جانب قلمرو افغانستان، به ویژه برای اطمینان‌دهی از امنیت کشور‌های مشترک‌المنافع، با اهمیت است.
رییس جمهور روسیه تاکید می‌کند که همه درک می‌کنیم که وقایع و رویداد‌های این کشور (افغانستان) چقدر بر کشورهای آسیای مرکزی، جنوب قفقاز و سایر مناطق، تاثیر جدی دارد.
گفتنی است که مقامات ارشد امنیتی روسیه به تازگی در باره افتادن تسلیحات به دست گروه‌های تندرو در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا