آخرین اخبارجهانسیاست

پوتین قانون جدید انتخابات روسیه را توشیح کرد

قانون جدید انتخابات روسیه از سوی ولادیمیر پوتین امضا شد که به او اجازه می‌دهد برای دو دور دیگر نیز به عنوان رییس جمهور انتخاب شود.


به نقل از صدای امریکا، آقای پوتین که برای بیش از دو دهه در روسیه در قدرت بوده، می‌تواند حداقل تا سال ۲۰۳۶ کماکان رییس جمهور باقی بماند.
آقای پوتین تغییر در قانون انتخابات ریاست جمهوری را سال گذشته به عنوان بخشی از اصلاحات قانون اساسی پیشنهاد کرده بود. این قانون، ماه گذشته در پارلمان روسیه تصویب شد.
دوره کنونی ریاست جمهوری آقای پوتین در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.
او نخستین بار در سال ۲۰۰۰ به ریاست جمهوری روسیه رسید و برای دو دور پی‌هم چهار ساله، در این موقف باقی ماند. در پایان این دو دور، دیمیتری مدودوف، از متحدان سیاسی او در سال ۲۰۰۸ رییس جمهور شد، اما بسیاری باور داشتند که آقای پوتین کماکان تصمیم‌گیرندهٔ اصلی روسیه بوده است.
آقای مدودوف، با توشیح قانونی دورهٔ کاری رییس جمهور را از چهار سال، به شش سال افزایش داد و بلافاصله، آقای پوتین در انتخابات سال ۲۰۱۲ بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب شد و در انتخابات سال ۲۰۱۸ نیز پیروز شد.
منتقدان کرملین از توشیح قانون جدید در روسیه ناراضی اند و می‌گویند که این قانون برای آقای پوتین فرصت می‌دهد تا تبدیل به «رییس جمهور مادام‌العمر» روسیه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا