آخرین اخبارایرانجهانسیاست

پوتین و روحانی دیدار کردند/ روسیه از عضویت ایران در سازمان شانگهای حمایت می‌کند


ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در دیدار با حسن روحانی رییس جمهور ایران، گفته است که روسیه از عضویت کامل تهران در سازمان همکاری‌‎های شانگهای استقبال می‌کند.

اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در چین برگزار می‌شود و حسن روحانی نیز به چین سفر کرده است و در حاشیه اجلاس دیدارهای دوجانبه‌ای با سران کشورهای دیگر دارد.

آقای پوتین در دیدار با حسن روحانی گفته است: «زمانی طولانی است که ایران در سازمان شانگهای به عنوان عضو ناظر مشارکت داشته است. ما به خواست ایران برای عضویت کامل واقفیم، شما هم موضع ما در حمایت از عضویت کامل ایران می‌دانید.»

روسیه پیش از این نیز اعلام کرده است که موافق عضویت کامل ایران در این سازمان است.

روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، ازبیکستان، تاجیکستان، هند و پاکستان اعضای سازمان همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی شانگهای هستند.

ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز به عنوان ناظر در این سازمان حضور دارند.

در حاشیه اجلاس سران سازمان شانگهای، روسای جمهوری ایران و روسیه درباره بحران سوریه، خروج امریکا از توافق هسته‌ای و مبارزه با «تروریسم» گفت‌وگو کردند.

آقای پوتین در ملاقات با آقای روحانی گفته است که ایران و روسیه در روابط اقتصادی و در «تامین ثبات منطقه» همکاری‌های موفقی دارند.

آقای روحانی هم درباره ادامه همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرده است.

او درباره توافق هسته‌ای نیز گفته است که پس از «خروج یکجانبه و غیرقانونی امریکا»، روسیه نقش مهمی برای حفظ برجام و اجرای تعهدات طرف‌های دیگر دارد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا