آخرین اخبارافغانستان

پیام تبریکی مجمع ملی مردم افغانستان به مناسبت فرارسیدن عیدسعید قربان


به نام خداوند بزرگ و توانا
هموطنان گرامی!
عید قربان، نماد ایثار و از خودگذری است که بندگان مخلص خداوند در راه رضای حق‌تعالی ایثار می‌کنند. این عید، یادآور آزمون بزرگی‌ست که ابراهیم خلیل‌الله، آنگاه که به امر پروردگارش لبیک گفت… پاره‌ی تنش اسماعیل را به قربان‌گاه برد و بدین‌سان رسم بزرگ و ارزنده‌ای را به یادگار گذاشت که به انسان‌ها درس اخلاص و ایثار را ارزانی داشته است.
بدین‌وسیله، فرارسیدن عید سعید قربان را به کافه مسلمانان جهان به ویژه هموطنان گرامی‌مان تبریک و تهنیت گفته، از خداوند بزرگ، صلح، امنیت و آسایش تام و تمام برای آحاد مردم جهان،‌ به ویژه مردم شریف و شهید پرور افغانستان آرزومندیم.
امسال در حالی به استقبال این عید مقدس می‌رویم که بخش بزرگی از کشور در آتش ناامنی و جنگ می‌سوزد و افغانستان دستخوش توطئه‌ کشورهای جنگ‌افروز قرار گرفته است و از گروه‌های هراس‌افکن به عنوان ابزاری برای جاری‌کردن سیل خون در کشور سود می‌برند. شرایط فعلی ایجاب می‌کند که مردم افغانستان، بیش‌تر از هر زمانی متوجه نیت‌های شوم دشمنان مردم باشند و نگذارند که روحیه وحدت و همدلی‌شان شان خدشه‌دار شود و بار دیگر فتنه قومی و مذهبی در کشور شکل گیرد.
به همین جهت، مجمع ملی مردم افغانستان، از همه مسئولان کشور، بخصوص مسئولان عالی‌رتبه نهادهای نظامی و امنیتی مجدانه می‌خواهد تا در امر مبارزه با دهشت‌افکنان و تروریستان با قاطعیت عمل کرده و برای حفاظت و صیانت از جان و مال مردم، با جدیت تمام، سعی و تلاش نمایند و نگذارند بیش از این، اوضاع کشور وخیم شده و زمینه‌های یک بحران تمام‌عیار، فراهم گردد. همچنان، از همه مسئولان و دست‌اندرکاران حکومت می‌خواهیم که نگذارند حلاوت و خوشی‌های معنوی این ایام پربرکت، به کام مردم ما که به خاطر از دست‌دادن عزیزان شان، دچار اندوه و ناامیدی شدید شده‌اند، تلخ‌ شود، و نیز، از مردم شریف و خداجوی افغانستان می‌خواهیم که در این ایام، از گشت‌وگذارها و تجمعات غیرضروری اکیداً پرهیز نمایند تا زمینه‌ هجوم دهشت‌افکنان و تروریستان، برای بازآفرینی یک فاجعه دیگر فراهم نشود.
سید علی‌رضا محمودی
رییس مجمع ملی مردم افغانستان
کابل، نهم سنبله ۱۳۹۶ هجری خورشیدی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا