آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

حنیف اتمر:

پیش از آتش‌بس و توافق صلح، رفع تحریم‌ طالبان مطرح نیست

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه کشور می‌گوید که بدون آتش‌بس و توافق صلح، مسئله رفع تحریم‌ها علیه طالبان قطعاً مطرح شده نمی‌تواند. او همچنین می‌گوید در این باره هیچ گفت‌وگویی با نهادهای بین‌المللی انجام نداده است.


محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور که امروز سه شنبه(۲۸ ثور) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که دولت افغانستان در مورد رفع تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه طالبان هیچ گفت‌وگویی با نهادهای بین‌المللی انجام نداده است و این مسئله بدون «آتش‌بس» و «توافق صلح» برای دولت «مطرح» نیست.
او علاوه کرد که قرار نیست افغانستان با نهادهای مربوط بین‌المللی در این مورد، به زودی صحبت کند.
آقای اتمر تصریح کرد که دولت افغانستان قبلاً براساس اجماع ملی و بین‌المللی برای رهایی طالبان اقدام کرده بود، اما مسئله رفع تحریم‌ها برای دولت افغانستان مطرح نیست.
به گفته او، بدون آتش‌بس و توافق صلح، مسئله رفع تحریم‌ها علیه طالبان قطعاً مطرح شده نمی‌تواند.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد که بررسی رفع تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه طالبان با آتش‌بس آغاز و با توافق صلح در کشور تکمیل می‌شود.
این در حالی است که گروه طالبان بارها خواستار رفع تحریم‌ها و حذف نام‌های رهبران از فهرست سیاه سازمان ملل شده است. تحریم‌هایی که علیه افراد وابسته به گروه طالبان و نهادهای مرتبط به این گروه وضع شده است، شامل ممنوعیت سفر، انجماد دارایی‌ها و منع فروش اسلحه به آن‌ها می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا