آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

پیلوت‌ها در صدر فهرست ترور طالبان

دو مسئول ارشد امنیتی کشور مشروط به افشا نشدن نام شان گفته‌اند که ترور پیلوت‌ها در صدر فهرست ترورهای گروه طالبان قرار دارد و در ماه‌های اخیر تقریباً ۷ پیلوت در خارج از پایگاه‌های محل خدمت شان کشته شده‌اند.


به نقل از یورونیوز، از نظر مقامات امریکایی آشنا به منطقه، کشتار هدفمند پیلوت‌های افغانستانی، تلاش عمدی طالبان برای از بین بردن یكی از باارزش‌ترین دارایی‌های نظامی افغانستان است.
مقامات فعلی و پیشین ایالات متحده و افغانستان هر دو تایید کرده‌اند که پیلوت‌های ارتش افغانستان خطری جدی برای نیروهای طالبان هستند. این پیلوت‌ها می‌توانند به نیروهای طالبان که برای انجام حملات بزرگ در یک محل جمع شده‌اند، حمله کنند و برای نیروهای زمینی ارتش افغانستان نیز پوشش هوایی خوبی در جریان مبارزات فراهم کنند.
آنها در کنار ایفای نقش به عنوان ستون استراتژیک دولت افغانستان برای جلوگیری از تصرف شهرها توسط طالبان، در ماموریت‌های تخلیه مجروحان، انتقال محموله‌ها و تجهیزات برای ارتش نیز فعالند.
آموزش پیلوت‌ها سال‌ها طول می کشد و جایگزینی آنها دشوار است و به همین دلیل ترور آنها ضربۀ بزرگی به قدرت دفاعی افغانستان است.
با این ترورها، طالبان که هیچ قدرتی در آسمان ندارند، می‌توانند با خاطر آسوده به حملات زمینی گستردۀ خود در افغانستان ادامه دهند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در پاسخ به خبرگزاری رویترز تأیید کرده است که طالبان برخی از پیلوت‌های نظامی را کشته‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا