آخرین اخبارفرهنگ و دانش

پیکر سید میرآقا حقجو در شهر مشهد به خاک سپرده شد

پیکر سید میرآقا حقجو، دیپلمات وزارت خارجه کشور در عراق و یکی از چهره‌های فرهنگی و سیاسی، در منطقه«خواجه ربیع» مشهد به خاک سپرده شد.
به نقل از خبرگزاری فارس، در مراسم خاکسپاری حقجو، برخی از دیپلمات‌های وزارت خارجه کشور، سفرای افغانستان در تهران و بغداد، مدیرکل امور اتباع مهاجرین خارجی ولایت«خراسان رضوی» و سایر شخصیت‌های دینی و فرهنگی و جمع زیادی از اقشار جامعه مهاجران کشور در ایران، حضور داشتند.
نصیر احمد نور، سفیر افغانستان در ایران که در این مراسم حضور یافته، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: این چهره‌ی جهادی از خانواده‌ای متدین و اهل قلم، اندیشه و مبارزه بود و شخصیت ممتازی داشت.
جمیل پروانی، سفیر افغانستان در عراق که برای شرکت در مراسم خاکسپاری به ایران آمده بود، نیز گفته‌است: وی شخصیت شناخته‌شده فرهنگی و سیاسی در افغانستان بود و همواره برای خدمت به مردم کشورش تلاش می‌کرد.
وی افزود: مرگ این دیپلمات افغانستانی برای مردم افغانستان بخصوص برای جامعه جهادی و فرهنگی ضایعه‌ای دردناک بود و وزارت خارجه افغانستان یکی از چهره‌های خدوم خود را از دست داد.
میرآقا حقجو، در سال ۱۳۳۱ در منطقه«چنداول» کابل به دنیا آمد و علاوه بر دروس دینی در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه‌های کابل و تهران ادامه تحصیل داد.
وی در سال ۱۳۵۸ بعد از قیام چنداول به ایران و پاکستان مهاجرت کرد و نیز در پاکستان با«حزب جمعیت اسلامی افغانستان» به رهبری«برهان الدین ربانی» همکاری داشت و چند سالی نیز بحیث استاد دانشگاه کابل ایفای وظیفه کرده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا