آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

چهارمین نشست شورای عالی مصالحه ملی؛ بحث رهبران روی طرح جدید امریکا در روند صلح

در چهارمین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی، مقامات دولتی و سیاسیون روی طرح جدید امریکا در پیوند به روند صلح افغانستان بحث کرده و بر اجماع ملی و منطقه‌ای تاکید کردند.


به گزارش خبرگزاری دید، چهارمین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی با اشتراک اعضای کمیته‌ رهبری، بلند‌پایه‌ حکومتی و برخی اعضای هیئت مذاکره کننده دولت امروز یکشنبه( ۲۴ حوت) در تالار مقاومت در قصر سپیدار برگزار شد.
داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی گفت که نشست امروز بسیار حیاتی است. ما باید در رابطه به طرح ارایه شده از سوی ایالات متحده‌ امریکا و نشست‌های منطقه‌ای و جهانی که قرار است در آینده‌ نزدیک در رابطه به صلح افغانستان برگزار شوند، موضع روشن و واحد خود را داشته باشیم.


رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افزود که ما از طرح مباحث هراس نداریم، اما موضع و خواست برحق مردم و جمهوری اسلامی افغانستان باید واضح باشد.
در این نشست در باره‌ طرح ارایه شده از سوی حکومت امریکا و نشست‌های جهانی و منطقه‌ای پیرامون روند صلح افغانستان بحث و تبادل نظر شد.
اعضای نشست با تأکید بر اهمیت و ضرورت صلح در کشور گفتند که از هر اقدام برای تأمین صلح در افغانستان حمایت می‌کنند و جمهوری اسلامی افغانستان برای موفقیت صلح پایدار و با عزت اراده‌ محکم و استوار دارد.
سپس اعضای نشست پیرامون آجندای تعیین شده به گونه‌ مفصل بحث کردند.


در این نشست گفته شد که بحث صلح از سوی دولت و مردم افغانستان مطرح شده است. صلح افغانستان جنبه‌ منطقه‌ای و جهانی دارد. تلاش و حمایت صادقانه‌ منطقه و جهان می‌تواند تضمین کننده‌ موفقیت این پروسه باشد. هیئت مذاکره‌کننده ما برای پیش‌برد این امر مهم در دوحه حضور دارد و از حمایت قاطع مردم و دولت افغانستان برخوردار است.
رهبران سیاسی در باره‌ تسریع روند صلح، تقویت اجماع ملی، منطقه‌ای و جهانی برای صلح، برقراری آتش‌بس دایمی و سراسری، پایان خشونت‌ها و تأمین صلح با عزت و همه‌پذیر تأکید کردند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا