آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

هیئت کانگرس به خلیلزاد:

چیزی که شما می‌فروشید صلح نیست، افسانه‌ است/ این همه امتیاز به طالبان داده شد تا هنگام خروج به ما شلیک نکنند؟

تام مالینوسکی عضو کانگرس امریکا با انتقاد از سیاست دولت ترامپ نسبت به روند صلح افغانستان، گفته است که طالبان یک گروه تمامیت‌خواه است که دنبال صلح نه بلکه قدرت می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری دید، تام مالینوسکی عضو کانگرس ایالات متحده به زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید آنچه در روند صلح جریان دارد، برای دل‌خوش کردن است، نه صلح.
آقای مالینوسکی با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ به آقای خلیلزاد می‌گوید: « طالبان یک گروه تمامیت‌خواه است که صلح نه بلکه قدرت می‌خواهد و این همه امتیاز برای شان داده شد تا فقط وقتی از افغانستان خارج می‌شویم به ما شلیک نکنند».
وی می‌افزاید: «من فکر می‌کنم چیزی که شما به ما می‌فروشید، صلح نیست، افسانه‌ای است که باعث می‌شود هنگام ترک افغانستان احساس بهتری داشته باشیم».
این در حالی است که برخی از سیاسیون افغانستان نیز از رویکرد طالبان نسبت به روند صلح انتقاد می‌کنند و عدم انعطاف‌پذیری طالبان روی برخی موضوعات را مانعی برای دستیابی کشور به صلح دایمی می‌دانند.
سیدعلی رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان با اشاره به دستاورد‌های نزده ساله اخیر در کشور، می‌گوید: «در جریان نزده سال گذشته مردم افغانستان برگزاری انتخابات را تجربه کردند، رسانه‌ها گسترش یافت، نهادهای آموزشی و تحصیلی فعال شد، زنان به آموزش و تحصیل دست یافتند، امروز یک دختر اول نمره عمومی کانکور شده، حضور پررنگ جوانان تحصیل یافته در جامعه و توجه به ارزش‌های حقوق بشری، همه و همه دستاوردهای مردم ما است که نه دنیا از آن چشم‌پوشی کرده می‌تواند و نه طالبان».
رحمت‌الله نبیل رییس اسبق امنیت ملی کشور نیز در اظهاراتی تازه گفته است که گروه طالبان به روند صلح و مذاکرات به عنوان یک تاکتیک نگاه می‌کند و هدف آنان ایجاد امارت اسلامی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا