آخرین اخبارجهانچینسیاست

چین: امریکا بزرگترین تهدید برای امنیت سایبری جهان است

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه چین از جامعه جهانی خواست برای مقابله با رویکردهای امریکا که امنیت سایبری جهانی را تهدید و قواعد بین‌المللی را نقض می‌کند، تلاش‌هایش را مسنجم و یکپارچه کند.


در هفته گذشته نایب رییس شرکت مایکروسافت به کنگره امریکا اطلاع داد، آژانس‌های مجری قانون امریکا بین ۲۴۰۰ تا ۳۵۰۰ دستور محرمانه طی پنج سال گذشته برای دسترسی به صفحه‌های کاربران شرکت بدون نظارت فعال از سوی محاکم امریکا صادر کرده‌اند.
وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم به مقابله با تدابیر امریکا بپردازد که تهدیدی بر امنیت سایبری جهانی و باعث نقض قواعد بین‌المللی است.
این دیپلمات چینی افزود: واشنگتن از توانایی‌های فنی پیشرفته برای جاسوسی علیه ساکنان امریکا و کشورهای دیگر سوء استفاده می‌کند و به سرقت اطلاعات صفحات مختلف پرداخته و محرمانگی آن‌ها را نقض می‌کند.
وانگ افزود: حقایق بارها و مکرراً ثابت کرده‌، امریکا کشوری است که شرکت‌ها را مجبور می‌کند درهای پشتی را باز کنند تا به اطلاعات کاربران از طریق نقض قواعد دسترسی داشته باشد. امریکا بزرگترین تهدید برای امنیت سایبری جهانی است.
این سخنگو به پرونده ادوارد اسنودن و نتایج فاش شده اخیر در تحقیق برای رسانه‌های اروپایی اشاره کرد که ثابت کرد سازمان اطلاعات امریکا از مقامات عالی‌رتبه از هم‌پیمانان در ناتو از طریق کابل‌های دریایی جاسوسی می‌کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا