آخرین اخبارجهانسیاست

چین: تبرئه عاملان حمله پهپادی امریکا در کابل «ظالمانه» است

خبرگزاری دید: وزارت خارجه چین در واکنش به تبرئه عاملان حمله پهپادی نظامیان امریکایی در کابل که منجر به قتل ۱۰ تن شد، آن را غیرقابل قبول و ظالمانه خواند.

به نقل از شینهوا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به تازگی در یک نشست خبری در واکنش به بیانیه پنتاگون مبنی بر عدم مجازات نظامیان دخیل در حمله پهپادی که منجر به جان باختن ۱۰ غیرنظامی، از جمله ۷ کودک شد، آن را ظالمانه خواند.
وزارت خارجه چین گفت: این بی‌رحمی ارتش امریکا در کشتار غیرنظامیان در افغانستان غیرقابل قبول است. این امر ظالمانه‌تر است که امریکا عاملان این حمله پهپادی را با مصئونیت از مجازات به دلایل مختلف تبرئه می‌کند.
وی افزود با آن‌که امریکا درباره حقوق بشر و دموکراسی صحبت می‌کند، اما مردم بی‌گناه افغانستان را که از سوی نظامیان این کشور قتل عام شدند، مورد بی‌مهری قرار می‌دهد.
سخنگوی این وزارت در ادامه بیان داشت: این واقعیت تلخی است که توسط به اصطلاح دموکراسی و حقوق بشر مورد حمایت واشنگتن به جهان ارایه شده ‌است.
این وزارت همچنین گفته است: ما مداخله نظامی وحشیانه امریکا در افغانستان، عراق و سوریه را به نام دموکراسی و حقوق بشر محکوم می‌کنیم و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که به جنایات جنگی ارتش این کشور در کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در سراسر جهان رسیدگی کرده و دولت واشنگتن را پاسخگو نگه دارد.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، عدالت ممکن به تأخیر افتد، اما انکار نمی‌شود.
گفتنی است که پنتاگون به تازگی اعلام کرد که هیچ یک از سربازانی که در حمله پهپادی در کابل دخیل بودند، مجازات نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا