آخرین اخباراقتصاد و توسعهسیاستمنطقه

چین و پاکستان از کابل خواستند به راهرو « یک کمربند یک جاده» بپیوندد

چین و پاکستان روز گذشته از افغانستان خواستند تا به ابتکار «یک کمربند و یک جاده» و همچنان راهرو اقتصادی چین و پاکستان ملحق شود.


چین و پاکستان روز گذشته از افغانستان خواستند تا به ابتکار «یک کمربند و یک جاده» و همچنان راهرو اقتصادی چین و پاکستان ملحق شود.
به نقل از نیوز انترنشنل، «یائو جینگ» سفیر چین در اسلام‌آباد گفته است که کابل همچنین می‌تواند به عنوان یک پل برای کمک به گسترش ارتباطات بین مناطق شرقی، جنوبی و آسیای مرکزی عمل کند.
سفیر چین در اسلام‌آباد که در مراسم افتتاحیه چهارمین دور گفت‌وگوها بین افغانستان، چین و پاکستان صحبت می‌کرد، گفته است:« کابل همچنین می‌تواند به عنوان یک پل برای کمک به گسترش ارتباطات بین مناطق شرقی، جنوبی و آسیای مرکزی عمل کند.»
وی با بیان این که همه شرکای صلح از نفوذ خود در مبارزه با گروه‌ها برای آوردن آنان به میز مذاکره جهت حل مسالمت آمیز این جنگ استفاده می‌کنند، افزوده است:« چین نیز از نقش خود برای پیش‌رفت روند صلح در افغانستان استفاده می‌کند؛ چرا که تسهیل کننده بهتر گفت‌وگو و ارتباط بین پاکستان و افغانستان است.»
سفیر چین افزوده است:« راهرو اقتصادی چین و پاکستان بر ضد هیچ کشور نیست. این یک روند کاملاً اقتصادی با هدف توسعه صلح برای همسایگانش است.»
آقای یائو جینگ تاکید کرده است که چین اقدامات لازم را برای رسیدن به صلح در افغانستان انجام خواهد داد.
حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان نیز گفته است که بین سیاست و اقتصاد باید خط کشیده شود تا تمام شرکا در ارتباطات منطقه‌ای سهم بگیرند.
وی همچنان گفته است که کابل از راهرو اقتصادی چین و پاکستان و گسترش آن در افغانستان حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا