آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهصحت

چین ۷۰۰ هزار دوز واکسین کووید-۱۹ کمک کرد

وزارت امور خارجه کشور می‌گوید جمهوری خلق چین ۷۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان مساعدت کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه امروز پنجشنبه(۱۹ جوزا) در بیانیه‌ای گفت که حنیف اتمر وزیر خارجه کشور در دیدار با وانگ یو سفیر چین در کابل در مورد گسترش روابط دوجانبه، آخرین تحولات روند صلح و همکاری‌های صحی در عرصه مبارزه با کووید-۱۹ بحث و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه ازحمایت‌های چین در دو دهه پسین، همکاری‌های صحی به خصوص هفتصد هزار بسته واکسین کووید-۱۹ که قرار است امروز به کابل مواصلت کند و محموله تجهیزات طبی که قرار است روز جمعه وارد کشور شود، قدردانی کرد.
وزیر امور خارجه کشور این مساعدت‌ها را در شرایط دشوار مبارزه علیه کووید-۱۹ حیاتی خواند.
در ادامه آقای اتمر در مورد فصل نو روابط افغانستان با جهان پس از خروج نیروهای حمایت قاطع از کشور، آخرین تحولات در مذاکرات صلح، اجماع منطقه‌‌ای و نقش آن در موفقیت روند صلح صحبت کرده است.
وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت نشست سه‌جانبهٔ اخیر افغانستان، چین و پاکستان از صحبت‌های وزیر امور خارجه چین در جریان آن نشست قدردانی کرده، حمایت چین را از روند صلح حیاتی دانست.
سفیر چین با ارائه معلومات در مورد تصمیم‌های دولتش برای گسترش کمک‌های صحی و تقویت روابط میان دو کشور دعوتنامه وزیر خارجه چین را به حنیف اتمر برای اشتراک در نشست مجازی که به میزبانی چین در مورد ابتکار جاده و راه به تاریخ ۲۳ ماه جاری میلادی برگزار می‌شود تقدیم کرد.
وزیر امور خارجه کشور ضمن قدردانی از دعوت همتای چینی‌اش، از اشتراک خویش در این نشست به سفیر چین اطمینان داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا