آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

چین ۴۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند

مسئولان در وزارت صحت عامه کشور اعلام کردند که سفیر چین در کابل در دیدار با سرپرست وزارت صحت عامه گفته است که کشورش ۴۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به دولت افغانستان کمک می‌کند.

مسئولان در وزارت صحت عامه کشور اعلام کردند که سفیر چین در کابل در دیدار با سرپرست وزارت صحت عامه گفته است که کشورش ۴۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به دولت افغانستان کمک می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت صحت عامه‌ کشور اعلام کرده است که چین ۲۰۰ هزار دوز دیگر واکسین کرونا به دولت افغانستان کمک می‌کند. وعده‌ این کمک در دیدار امروز وانگ یو، سفیر چین با وحید مجروح سرپرست وزارت صحت در کابل صورت گرفته است.
در خبرنامه آمده است که چین قبلاً ۲۰۰ هزار دوز واکسین به دولت افغانستان وعده‌ کمک داده بود، اما براساس تقاضای این وزارت، قرار است ۲۰۰ هزار دوز دیگر واکسین کرونا از سوی چین در اختیار دولت افغانستان قرار بگیرد.
سفیر چین در کابل در ۱۶ دلو در دیدار با وحید مجروح وعده کرده بود که کشورش ۲۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند.
سرپرست وزارت صحت از کمک‌های چین قدردانی کرده و واکسین کرونا را یکی از نیازهای مهم سکتور صحت در مهار ویروس کرونا خوانده است.
آقای مجروح همچنان چین را همکار خوب وزارت صحت دانسته و کمک‌های این کشور را در اوج بحران کرونا در افغانستان «بسیار مفید و ارزنده» عنوان کرده است.
وحید مجروح از سفیر چین خواسته است تا وزارت صحت عامه را در راستای فعال‌سازی دستگاه‌های طبی شفاخانه جمهوریت همکاری کند.
در همین حال، وانگ یو سفیر چین در کابل ضمن تأکید بر ادامه‌ همکاری کشورش با افغانستان، افزوده است که بحران ویروس کرونا سبب تأخیر در همکاری برای فعال‌سازی دستگاه‌های طبی شفاخانه جمهوریت شده است.
او همچنان گفته است که قرار است پس از عادی شدن وضعیت ناشی از ویروس کرونا، روند همکاری‌های چین در این راستا آغاز شود.
افغانستان پیش از این ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا را از هند دریافت کرده است. از این مقدار واکسین کرونا قرار است برای ۲۵۰ هزار نفر استفاده شود. روند تطبیق واکسین کرونا در افغانستان در پنجم حوت رسما آغاز شده است.
گفتنی است که براساس آخرین آمار رسمی وزارت صحت عامه، تا کنون ۵۵ هزار و ۷۳۳ نفر در سراسر کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، ۴۹ هزار و ۳۳۳ نفر بهبود یافته و دوهزار و ۴۴۴ نفر دیگر جان داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا