آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

کارشناسان سازمان صحی جهان برای تحقیق در مورد منشا کرونا به چین می‌روند

دولت چین به تازگی اعلام کرد که کارشناسان سازمان صحی جهان تا سه روز آینده برای تحقیق در مورد منشا کرونا به این کشور سفر می‌کنند.

سازمان صحی جهانی
به نقل از یورونیوز، هنوز مشخص نیست که آیا این کارشناسان در جریان سفر خود، به شهر ووهان چین یعنی جایی که ویروس کرونا برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ شناسایی شد نیز خواهند رفت یا نه.
در بیانیۀ کوتاهی که از سوی کمیسیون ملی صحت چین منتشر شد، تنها به این موضوع اشاره گردید که کارشناسان این سازمان روز پنج‌شنبه در بدو ورود به این کشور با همتایان چینی خود دیدار خواهند کرد.
مذاکرات میان سازمان جهانی بهداشت و مقامات چین برای انجام این سفر از مدتها پیش در جریان بود و هفته گذشته نیز تدروس آدهانوم، رییس این سازمان از چین به دلیل به تاخیر انداختن برنامه این سفر انتقاد کرده بود.
بنا بر گزارش آسوشیتد پرس، دولت چین تمام تحقیقات ملی درباره منشاء ویروس کرونا را به شدت در کنترل خود دارد و رسانه‌های دولتی این کشور نیز بر این موضوع تاکید دارند که منشاء این ویروس، در جایی خارج از قلمرو چین است.
گزارش این خبرگزاری حاکی از آن است که اگرچه پکن صدها هزار دالر کمک هزینه به دانشمندان برای تحقیق درباره منشا ویروس کرونا اعطا کرده، اما همزمان به شدت بر یافته‌های آن‌ها کنترل دارد و انتشار هرگونه داده یا نتیجۀ تحقیق در این باره نیز باید ابتدا به تایید یک گروه ویژه زیر نظر کابینه دولت چین برسد.
به گفته کارشناسان بین‎المللی، رازداری‌های مقامات چین در این موضوع باعث شده است که هشدارهای مربوط به شیوع این ویروس مرگبار با تاخیر به دیگر کشورها برسد.
چین در حال حاضر هشتاد و دومین کشور جهان با بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا است. پکن می‌گوید موفق شده است از شیوع گستردۀ این ویروس در میان جمعیت ۱ میلیارد و ۴۳۹ میلیون نفری خود جلوگیری کند.
بنا بر اعلام دولت چین تا کنون تنها ۸۷ هزار و ۵۳۶ نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این تعداد ۴ هزار و ۶۳۴ نفر جان باخته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا