آخرین اخبارافغانستانروند صلح

کارشناس استرالیایی: صلح در افغانستان با مداخله پاکستان تأمین نمی‌شود

یک کارشناس مسایل سیاسی استرالیایی تأکید کرده است، تا زمانی که دولت پاکستان به مداخله در امور داخلی افغانستان پایان ندهد صلح و امنیت در این کشور برقرار نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، ویلیام مایلی کارشناس مسایل سیاسی استرالیایی در این باره تصریح کرده است: تا زمانی که به تمایل بی‌پایان پاکستان به ویژه ارتش این کشور برای مداخله در امور داخلی افغانستان رسیدگی نشود، صلح و امنیت در این کشور برقرار نخواهد شد.

به نقل از «بیزینس ورلد»، این استاد دانشگاه افزوده است که کابل در حال محاصره است و «افغانستان جدید» که طی دو دهه اخیر ایجاد شده با حملات بی‌سابقه روبرو است.
این کارشناس استرالیایی با اشاره به رویدادهای اخیر در کشور گفته است: این جنایات در بحبوحه «روند صلح» رخ داده است؛ با این وجود اگر هدف از این روند ایجاد صلح و امنیت بود به وضوح این روند به طرز وحشتناکی اشتباه پیش رفته است.
پاکستان در حالی از سوی این کارشناس استرالیایی به مداخله در امور داخلی افغانستان متهم می‌شود که شمار زیادی از کارشناسان و سیاسیون کشور نیز به این ادعای مهر تأیید می‌گذارند؛ اما اسلام‌آباد پیوسته این اتهامات را رد کرده و تأکید کرده است که برای همکاری در روند صلح افغانستان متعهد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا