آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

کار ساخت شهر نو کابل در آینده نزدیک آغاز خواهد شد

وزارت شهرسازی و اراضی اعلام کرد که کار عملی روی ساخت و اعمار شهر نو کابل به زودی آغاز خواهد شد. این وزارت گفته که نقشه این شهر تکمیل شده و کار روی نقشه توپوگرافی آن جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت شهرسازی و اراضی کشور امروز یکشنبه(۱۲دلو) اعلام کرد که به زودی کار عملی را روی پروژه ساخت شهر جدید کابل آغاز می‌کند.
به گفته وزارت شهرسازی و اراضی، پروژه ساخت شهر جدید کابل یکی از پروژه‌های مهم حکومت است و کار عملی روی آن به زودی آغاز می‌شود.
شهر جدید کابل با مساحت ۷۴۰ کیلومتر مربع، در برگیرنده‌ بخشی از ولسوالی ده ‌سبز، قسمت‌هایی از ولسوالی شکردره، ولسوالی قره‌ باغ، ولسوالی کلکان و باریک‌آب است که در سه فاز تکمیل خواهد شد.
کار ساخت این پروژه بزرگ در مرحله کوتاه‌مدت، ۱۰ هزار واحد مسکونی طی پنج سال، در میان‌مدت ۸۰ هزار واحد مسکونی در ۱۵ سال و در مرحله درازمدت ۲۵۰ الی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در ۳۰ سال تکمیل خواهد شد.
رهبری حکومت، هدف از احداث پروژه شهر جدید کابل را داشتن شهری با استاندردهای جهانی و فراهم‌آوری تسهیلات لازم مانند ایجاد زمینه تحصیل، تجارت، اشتغال و محیط سالم عنوان‌ کرده است.
ماسترپلان این شهر از سوی مهندسان افغانستانی، آلمانی و فرانسوی تهیه و توسط موسسه جاپانی «جایکا» در مدت دو سال تکمیل شده و مورد تایید وزارت شهرسازی و اراضی نیز قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا