آخرین اخبارافغانستانسیاست

کاهش حمایت مردم از جلسات شش و نیم صبح امرالله صالح

معاون نخست ریاست جمهوری در گزارش تازه‌اش از جلسات شش و نیم صبح، خبر داده که حمایت مردم از این جلسات کاهش یافته است. او دلیل کاهش حمایت مردم را حملات تروریستی اخیر در شهر کابل می‌داند.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول رییس جمهور امروز چهارشنبه(۳ جدی) در فیسبوکش نوشته که عمده ترین دلیل تقلیل حمایت جامعه از جلسات شش و نیم، حملات تروریستی در کابل است.
او نوشته که این موضوع را هر روز به بحث می‌گیریم. جلسه شش و نیم در مرحله اول به خاطر مهار جرم و جنایت و ایجاد نظم شهری آغاز گردید. درین بخش‌ها، پیشرفت‌های اساسی و قابل لمسی وجود دارد و ملت ارقام را به صورت روزمره می‌بیند.

صالح نوشته که «در بخش مهار تروریزم طالب و داعش نیز اقدامات زیادی صورت گرفته است. بعضی از این اقدامات به خاطر رسیدگی به مسایل، عاجل و کوتاه مدت بوده و شماری از اقدامات ربط به مسایل ساختاری و رفتن به عمق دارد که نتایج پس از گذر وقت نمایان خواهد شد».
معاون رییس جمهور افزوده است که در بمب‌های خودساز از مواد صنعتی انفجاری کم کار گرفته می‌شود که باز هم منبع صدورآن پاکستان است.
او بیان کرده که بخش عمده مواد از آمونیم نایتریت کار گرفته می‌شود. آمونیم نایتریت نوعی از کود کیمیاوی است که ده‌ها سال است از اقلام ممنوعه در افغانستان به حساب می‌آید.
این مقام حکومتی خاطرنشان کرده که همسایه‌های دیگر ما، این مواد را به افغانستان نمی‌فرستند. در مذاکرات ما با پاکستانی‌ها منع قرار دادن صدور این مواد را به افغانستان به کرات یاد کرده‌ایم.
این اظهارات صالح در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته در انفجاری در کابل، پنج تن به شمول تعدادی از کارمندان صحی زندان پلچرخی جان باختند و ۷ تن دیگر نیز زخمی شدند.
صبح امروز نیز در انفجاری در ناحیه دوازدهم شهر کابل، یک منسوب نظامی کشته و دو نظامی دیگر زخمی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا