آخرین اخبارجهان

کرونا در امریکا؛ مجوز استفاده محدود از داروی ضد مالاریا صادر شد

سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده محدود از دو داروی ضد مالاریا را برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا صادر کرد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده محدود از دو داروی ضد مالاریا را برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا صادر کرد.
وزارت بهداشت امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوز صادر شده توسط سازمان غذا و داروی این کشور برای تجویز دو داروی «کلروکین» و «هیدروکسی کلروکین» توسط پزشکان برای درمان بیماران نوجوان و بزرگسال مبتلا به کووید-۱۹ تنها برای شرایطی است که امکان کارآزمایی بالینی (Clinical trial) وجود ندارد.
دو نهاد پزشکی امریكا یعنی انستیتوت ملی صحت و مركز تحقیقات و توسعه علوم نوین زیست-پزشکی، در حال حاضر در تلاشند تا با انجام آزمایش‌های گسترده فرضیه مفید بودن داروهای مالاریا بر بیماری کووید-۱۹ را بررسی کنند.
این نهادها از مصرف ۳۰ میلیون دوز این داروها جهت درمان بیماران کووید-۱۹ طی آزمایش‌های بالینی خبر داده‌اند.
هفته گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا این دو دارو را به عنوان «برگ برنده‌ای در تاریخ پزشکی» توصیف کرده بود. این اظهار نظر آقای ترامپ در شرایطی بود که پزشکان در مورد عوارض و خطرات ناشی از استفاده بیش از حد از این دو دارو هشدار داده بودند.
آقای ترامپ همچنین از سازمان غذا و داروی امریکا به خاطر صدور مجوز مصرف این دو دارو تشکر کرده بود.
در حال حاضر شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۳۷ هزار و ۸۱۵ نفر افزایش یافته و ۷۸۵ هزار و ۷۷۷ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. تاکنون ۱۶۵ هزار و ۶۰۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا