آخرین اخبارافغانستانگزارش

ناهید فرید:

کسانی در داخل نظام برای استخبارات منطقه کار می‌کنند


ناهید فرید نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان می‏گوید، شماری از چهره‎ها در داخل نظام برای استخبارات کشور‏های منطقه کار‏ می‏کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، ناهید فرید با ابراز نگرانی از موجودیت این مسئله می‎گوید که باید جلو فعالیت این گونه افراد در حکومت گرفته شود.
خانم فرید تاکید می‎کند، حکومت افغانستان باید به جامعه جهانی ثابت کند که قربانی تروریزم شده است.
این خانم وکیل در واکنش به سخنان چند روز پیش حکمتیار می‎افزاید، هستند کسانی که جنگ افغانستان را میان دو قوم یا سه قوم تعریف می کنند در حالی که این طور نیست.
از سویی هم، این نماینده مردم در مجلس نمایندگان می‏گوید: حکومت وحدت ملی باید اعتماد امریکا را جلب کند و کابل هنوز یک شریک قابل اعتماد برای کاخ سفید در منطقه نیست.
روی سخن خانم فرید احتمالاً با حامد کرزی و گلبدین حکمتیار است که کرزی امریکا را متهم به حمایت از گروه تروریستی داعش کرده و چند روز پیش هم، گلبدین حکمتیار جنگ جاری در افغانستان را قومی خواند.
حامد کرزی در تازه‎تری اظهار نظرش با یک شبکه تلویزیونی خارجی گفته است که امریکا داعش را در افغانستان حمایت می‎کند.
آقای کرزی افزوده است که گروه داعش با حمایت سازمان‎های استخباراتی امریکا در افغانستان رشد کرده است.
گلبدین حکمتیار هم در یک همایش اعضای حزب اسلامی، جنگ جاری را در کشور قومی خوانده و موجی از واکنش‎های سیاسی را بر انگیخت.
ناهید فرید اما، به این باور است که انتقاد از امریکا سبب بی اعتماد شدن این کشور بالای افغانستان شده و دوباره به پاکستان رو خواهد آورد.
گفتنی است که حضور و عدم حضور امریکا در افغانستان، موافقان و مخالفان سرسخت خویش را دارد و هر جانب برای توجیه موضع خود دلایل زیادی، ارایه می‎کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا