آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

دبیر شورای امنیت ملی روسیه:

کشیدن نام رهبران طالبان از فهرست سیاه ملل متحد پیش از وقت است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور گفته که بیرون کشیدن نام رهبران گروه طالبان از فهرست سیاه ملل متحد هنوز پیش از وقت است.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه امروز شنبه(۹حوت) در خبرنامه‌ای گفته که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجهٔ با نيکولای پاتروشيوف دبیر شورای امنیت دولت فدراتیف روسیه دیدار و روی همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در بخش سیاسی و امنیتی صحبت و تبادل نظر کرده است.
پاتروشيوف در این دیدار، روابط دیپلماتیک میان روسیه و افغانستان را بااهمیت خواند و اظهار داشت که روسیه به روند صلح و احیای مجدد پساصلح در افغانستان اهمیت ویژه قایل است.
او اظهار داشت که برگشت امارت قطعاً پذیرفتنی نیست و خارج کردن نام‌های طالبان از لیست سیاه نیز تا رسیدن به نتایج ملموس در مذاکرات صلح، پیش از وقت می‌باشد.
وزیر امور خارجهٔ افغانستان نیز در این دیدار، خواهان گسترش روابط و ایجاد فصل جدیدی از همکاری ها میان دو دولت در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شد.
اتمر اظهار داشت که دولت افغانستان همه تعهداتش ‌را به شمول رهایی شش هزار زندانی طالب برآورده نموده است.
وی افزود که در مقابل، انتظار این بود که طالبان نیز مطابق به تعهدشان، خشونت‌ها را کاهش دهند، وارد گفت‌وگو در مورد آتش‌بس شوند، روابط‌شان را با تروریستان قطع کنند و از برگشت زندانیان جنگی به میدان جنگ جلوگیری کنند؛ اما طالبان در هرچهار مورد تعهدشکنی کردند.
آقایان اتمر و پاتروشيوف بر آغاز مذاکرات جدی و پرمحتوا و رسیدن به یک راه حل سیاسی فراگیر مبتنی بر ارادهٔ مردم افغانستان تأکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا