آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

رحمت‌الله نبیل:

کمپاینرهای یک تیم دوسیه‌های اختلاس دارند/ راه خود را از رهبران رنگ رنگی جدا کنیم/ مزارشریف افغانستان کوچک است

رحمت‌الله نبیل رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت با بیان اینکه تشنه خدمت هستیم، نه شیفته قدرت، اظهار داشت که هیچ کس نمی‌تواند بالای خاک ما معامله کند.

رحمت‌الله نبیل رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت با بیان اینکه تشنه خدمت هستیم، نه شیفته قدرت، اظهار داشت که هیچ کس نمی‌تواند بالای خاک ما معامله کند.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت در همایش مردمی و حمایت نظام‌الدین قیصاری از این تیم در شهر مزار شریف گفت: راه نجات افغانستان همدیگرپذیری است و زمانی ما این کشور را از بحران نجات داده می‌توانیم که همه حق داشته باشیم خود را صاحب این کشور بدانیم.
آقای نبیل با بیان این که هیچ قوم حس بیگانگی نکند، افزود: تعدادی از رهبران خودخوانده به‌نام‌های سمت، قوم و زبان، افغانستان را کوچک کردند، ولی ما می‌خواهیم که تمام مردم، خود را صاحب این آب و خاک بدانند.
وی تصریح کرد: شهر مزارشریف همانند افغانستان کوچک است که تمام اقوام را در خود جای داده است و افغانستان نیز در طول تاریخ سینه فراخ داشت، اما یک تعداد رهبران خودخوانده این وطن را کوچک کرده‌اند.
این چهره سیاسی کشور اظهار داشت: حدود ۴۰ سال ما نفس یکدیگر را کشیدیم، در حالیکه می توانستیم با هم نفس بکشیم.
رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت تصریح کرد: برخی رهبرنماها رقابت‌های شخصی خود را به رقابت‌های قومی تبدیل کرده‌اند، در حالیکه هیچ قوم رقیب دیگر قوم نیست.
رحمت‌الله نبیل گفت: فریب رهبران جعلی را نخوریم و تغییر را شروع کنیم، زیرا همین رهبران، افغانستان سالم را برای نسل جوان به میراث نگذاشته‌اند و اگر دلسوز می‌بودند، روزانه ۳۰۰ نفر از جوانان خود را قربانی نمی‌دادیم، روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ جوان معتاد نمی‌شدند و روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ خواهر و مادر ما بیوه نمی‌شدند.
آقای نبیل افزود: آنها باز هم می‌خواهند بنام‌های سمت، قوم و زبان روی گرده‌های مردم پا بگذارند و خود را رهبر بگیرند، ولی ما صدا می‌زنیم که در یک گوشه افغانستان بنشینند و برای آبادی این کشور دعا کنند و بگذارند جوانان و فرزندان صادق وطن روی صحنه بیایند، زیرا آن‌ها درد وطن را احساس می‌کنند و دل شان برای کشور شان می‌سوزد.
وی با بیان این که برخی چهره‌ها از نام شهدا و قهرمان‌ها سوء استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در انتخابات گذشته به اشرف غنی به‌نام متفکر دوم رای دادیم، اما دیدیم که در ۵ سال حکومت وی، هیچ خانه‌ای بی‌غم نماند و نان دسترخوان‌ شان کم شد.
رییس تیم امنیت و عدالت اظهار داشت: حس جوان‌های ما را هیولای تعصب می‌بلعد و ترجیح می‌دهند که در آب‌های اروپا غرق شوند، زیرا حس مالکیت را از آنها گرفتند، اما ما این حس را زنده می‌سازیم.
رحمت‌الله نبیل گفت: اکثر رهبران فعلی همانند طاووس هستند که بنام‌های مختلف رنگ تغییر می‌دهند و نیاز است که ما راه خود را از آنها جدا کنیم، صف چاپلوسان را از اکثریت وطن‌دوستان جدا کنیم، زیرا آنان با خود و مردم خود صادق نیستند.
آقای نبیل با اشاره به افتتاح ۲۴ ساعته دروازه تورخم افزود: هیچ کسی نمی‌تواند بالای خاک کشور معامله کند و این یک خیانت ملی است.
وی تصریح کرد: اشرف غنی ننگرهار رفته بود، ولی سه روز قبل در دروازه تورخم نوشته بود که خط مرزی تورخم.
این چهره سیاسی کشور با تأکید بر اینکه ما حکومت داری را به تجارت تبدیل نمی‌کنیم، اظهار داشت که ۷۰ درصد کمپاینر‌های یکی از تیم‌های که خود را پیشتاز می‌دانند، دوسیه اختلاس دارد، آنها از بیرون پول می‌آورند و با استفاده از فقر و بیچارگی مردم افغانستان می‌خواهند ۵ سال دیگر کشور را به‌بحران ببرد.
رحمت‌الله نبیل گفت: اجازه نخواهیم داد که بالای خون فرزندان ما تجارت شود. افراد نزدیک به غنی از رتبه تورنی و دگرمنی در ۳ سال به سترجنرالی ارتقا پیدا کردند، در حالیکه جوانان و قهرمانان از دیگر اقوام نیز موجود بود، ولی باید گفت که این رهبران دید منفی برای افغانستان دارند و می‌خواهند کشور را تقسیم کنند.
نبیل در پایان خطاب به مردم افغانستان گفت: شما در انتخابات سه تیم دارید که خوب، بد و بدتر است و باید خود تفکیک کنید که به کدام رای بدهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا