آخرین اخباراجتماعافغانستان

کمپاین جمع‌آوری خون به مناسبت روز عاشورا در هرات


کمپاین جمع‌آوری خون از عزاداران حسینی در روز عاشورا در سه مرکز بزرگ شهر هرات راه‌اندازی شد و به تعداد ۴۴۰ کیسه خون جمع‌آوری شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این مراکز اهدای خون، در ساحات مختلف شهر هرات از جمله فلکه بکرآباد، مهدیه غوردرواز، شهرک جبرییل، راه‌اندازی شده که مردم در مراکز مذکور جهت اهدای خون رفته و توسط تیم‌های صحی سیار شفاخانه حوزوی هرات این پروسه به انجام می‌رسید.
محمد رفیق شیرزی، سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات می‌گوید: به تعداد ۴۴۰ کیسه که ۵۰۰ سی سی می‌شود خون اهدا شده، از سوی تیم‌های صحی سیار شفاخانه حوزوی هرات جمع‌آوری شده است.
به گفته وی، این خون‌ها جهت بررسی و انجام معاینات لازم است به بانک خون شفاخانه حوزوی منتقل و در ذخایر بانک خون ذخیره شده، برای مریضان نیازمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در همین حال، امیر حسن یک‌تن از اشتراک‌کنندگان در این کمپاین گفت: من به دلیلی به مرکز اهدای خون مراجعه کردم که این روز روز پر عظمت است و هدف کلی من هم اهدای خون به نیروهای امنیتی و دفاعی بوده که در سنگرهای داغ علیه دشمنان وطن مبارزه می‌کنند.
به گفته او، هریک ما با اهدای خون از خود می‌توانیم جان یک سرباز و هموطن‌مان‌ را که به خاطر دفاع از ارزش‌های اسلامی، ملی و تمامیت ارضی می‌جنگد و به خون نیازمند می‌شود، نجات دهیم.
کمپاین اهدای خون در ولایت هرات امسال به تناسب سال‌های قبل گسترده‌تر راه‌انداز‌ی شده و آنچه که امروز مشاهده می‌شد، شهروندان هرات از کمپاین امسال بیش‌تر استقبال کرده و به آن سهم گرفتند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا