آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

کمک ٤٥ میلیون دالری ملل متحد برای جلوگیری از فروپاشی نظام صحی افغانستان

سازمان ملل متحد برای مهار فروپاشی نظام صحی افغانستان ٤٥ میلیون دالر کمک کرد. کمک پس از سفر تدروس آدهانوم رییس سازمان بهداشت جهانی به کابل صورت می‌گیرد.


به گزارش خبرگزاری دید، دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد در افغانستان (اوچا) می‌گوید که به هدف جلوگیری از سقوط سیستم صحی افغانستان، این سازمان ۴۵ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند.
مارتین گریفیتس معاون دبیر کل ملل متحد در امور هماهنگی کمک‌های اضطراری بشردوستانه این سازمان امروز چهارشنبه(۳۱ سنبله) در خبرنامه‌ای گفته است که این کمک مالی از بودجۀ مرکزی صندوق کمک‌های اضطراری ملل متحد تامین می‌شود.
گریفیتس گفته است که در حال حاضر دوا، تجهیزات طبی و مواد سوخت در افغانستان رو به تمام شدن است و از مدتی به این‌سو، حقوق ماهوار کارمندان صحی در این کشور پرداخت نشده است.
وی افزوده است که برهم خوردن سیستم ارایه خدمات صحی افغانستان فاجعه‌بار خواهد بود و ممکن دسترسی مردم به نیازهای اولیۀ بهداشتی در این کشور به ویژه بیماران شدید قطع شود.
بر اساس معلومات معاون منشی عمومی ملل متحد در امور هماهنگی کمک‌های اضطراری بشردوستانۀ این سازمان، قرار است این کمک مالی در اختیار سازمان صحی جهان و صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال (یونیسف) قرار داده شود تا امکانات صحی را در مراکز صحی و شفاخانه‌های کووید-۱۹ در افغانستان حفظ کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا