آخرین اخبارافغانستانسیاست

کمیته مصئونیت خبرنگاران خواستار وضاحت در مورد ادعای سخنگوی وزارت داخله شد

کمیته مصئونیت خبرنگاران در پیوند به اظهارات سخنگوی وزارت داخله مبنی بر دست داشتن یک رسانه خصوصی در انتقال مواد انفجاری، گفته است که وزارت داخله باید در این مورد وضاحت دهد.


به گزارش خبرگزاری دید، کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان از وزارت داخله خواسته است که در مورد اظهارات طارق آرین سخنگوی این وزارت در پیوند به دست داشتن یک رسانه خصوصی در انتقال مواد انفجاری وضاحت دهد.
طارق آرین سخنگوی وزارت داخله صبح امروز دوشنبه (۲۵حوت) در توییتی گفته بود که یک رسانه‌ خصوصی در انتقال مواد انفجاری دست دارد.
اکنون کمیته مصئونیت خبرنگاران در اعلامیه‌ای نسبت به این اظهارات آقای آرین ابراز نگرانی کرده و از وزارت داخله خواسته است که هرچه زودتر به ‌صورت رسمی در پیوند به این موضوع به جامعه رسانه‌ای وضاحت بدهد.
در این اعلامیه آمده است: «وزارت امور داخله به‌ عنوان نهادی که تأمین امنیت مردم را بدوش دارد، نیاز دارد تا در نشر و پخش معلومات بیشترین دقت را به خرج دهد، چون نشر و پخش معلومات غیرموثق، نه تنها اذهان عامه را مغشوش می‌سازد، بلکه روابط نیک و حسنه وزارت را با رسانه‌ها نیز خدشه‌دار می‌کند».
در اعلامیه همچنان آمده است: «در وضعیتی که خبرنگاران و رسانه‌ها به‌صورت مستقیم هدف قرار می‌گیرند و حملات هدفمند علیه آنان افزایش یافته، اظهارات این چنینی ضربه‌ بزرگی بر آزادی بیان و رسانه‌ها می‌زند».
کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان در ادامه از وزارت داخله خواسته است که این موضوع را تعقیب و تحقیق کند و در صورتی که اظهارات خلاف واقع ثابت شود، در زمینه براساس قوانین افغانستان اقدامات لازم را روی‌دست گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا