آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

کمیسیون انتخابات:

شایعات بی‌ اساس است/ کار مطابق تقویم انتخاباتی جریان دارد

کمیسیون انتخابات با صدور اعلامیه‌ای در پیوند به شایعاتی که در مورد روند بایومتریک و مشکلات در این پروسه پخش شده، واکنش نشان داده و آن را بی‌اساس می‌خواند.

کمیسیون انتخابات با صدور اعلامیه‌ای در پیوند به شایعاتی که در مورد روند بایومتریک و مشکلات در این پروسه پخش شده، واکنش نشان داده و آن را بی‌اساس می‌خواند.
به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون انتخابات در این اعلامیه گفته است که این شایعات بی‌اساس بوده و کار کمیسیون پس از برگزاری انتخابات به گونه عادی جریان دارد و تلاش می‌شود که کار پروسه انتخابات مطابق تقویم انتخاباتی به پیش برده شود.
متن کامل اعلامیه:
در پیوند به پروسه جمع بندی نتایج و اعلان نتایج ابتدایی مطابق تقویم انتخاباتی
کمیسیون مستقل انتخابات، با تلاش‌های فراوان، آمادگی کامل و همکاری جدی جوانب ذیدخل به خصوص مردم شریف افغانستان، توانست در روز ششم میزان ۱۳۹۸ پروسه سراسری انتخابات را به درستی مدیریت نماید.
طوریکه آگاهی دارید، روند انتخابات مراحل متعددی دارد که جمع بندی نتایج، اعلان نتایج ابتدایی، رسیدگی به اعتراضات و شکایات مطابق تقویم انتخاباتی از مراحل پایانی انتخابات به شمار می‏رود.

کمیسیون مستقل انتخابات از تمام جوانب ذیدخل انتخابات که تا کنون زحمات این کمیسیون را به دیده‏ قدر نگریسته و از کارکردهای ما حمایت نموده اند، سپاسگزاری می‏نماید. همچنان با کمال احترام از تمام جوانب ذیدخل تقاضامندیم، حوصله مندی خویش را داشته باشند تا کمیسیون روند جمع بندی آراء را بصورت بهتر و هر چه زودتر مطابق تقویم انتخاباتی به پایان برساند.
قابل یادآوری است که برخی شایعات در رابطه به سیستم و سرورهای مورد کاربرد در این کمیسیون به گوش می‏رسد که کاملاً بی‌اساس می‏باشد، باید به اطلاع شما برسانیم که صرف از سرعت انتقال اطلاعات ماشین‌های بایومتریک به سیستم سرور مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات به دلیل اضافه نمودن موارد امنیتی سایبری و حجم اطلاعات، کمی کاسته شده است و همکاران تخنیکی ما در این زمینه شب و روز فعالیت می‌نماید تا سرعت انتقال اطلاعات به سرور مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات را افزایش دهند، این مشکل به زودی حل خواهد شد.
کمیسیون مستقل انتخابات با توجه به فضای موجود در کشور و با درک درست از اوضاع، به مدیریت بهتر روندهای باقی‏مانده انتخابات متعهد می‏باشد.
کمیسیون مستقل انتخابات به مردم شریف افغانستان و تمام جوانب ذیدخل روند انتخابات اطمینان می‏دهد که شفافیت کامل را رعایت نموده و مطابق تقویم انتخاباتی، نتایج ابتدایی را به وقت معینه اعلان نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا