آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

کمیسیون حقوق بشر خواستار آغاز فوری مذاکرات میان‌افغانی شد

کمیسیون مستقل حقوق بشر بار دیگر از هیئت‌های مذاکره‌کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان خواست که گفت‌وگوها را هرچه عاجل در دوحه آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون مستقل حقوق بشر امروز یکشنبه(۲۶ دلو) در خبرنامه‌ای از هیئت‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان خواست گفت‌وگوها را در دوحه آغاز کنند و به هزینه‌های ناموجه انسانی، مادی و معنوی جنگ نقطۀ پایان بگذارند.
این کمیسیون گفت: کمیسیون با بازنشر نامۀ خود به رؤسای هیئت‌های مذاکره‌کننده دو طرف، خواستار بازگشت آن‌ها به میز مذاکره است و برای کاستن از هزینه‌های ناموجه انسانی، مادی و معنوی جنگ، هم‌چنان بر لزوم برقراری فوری آتش‌بس و کوشش همه‌جانبه و مسئولانه برای ختم جنگ تأکید می‌کند.
کمیسیون حقوق بشر به تاریخ چهارم جنوری با نشر نامه‌ای از هیئت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان خواسته بود که خشونت‌ها را کاهش داده و هرچه زودتر روی برقراری آتش‌بس در این کشور توافق کنند.
در این نامه خطاب به هیئت‌های مذاکره‌کنندۀ دو طرف آمده است: ما درخواست خود مبنی بر آتش‌بس را تکرار می‌کنیم‌ و از شما می‌خواهیم ‌کمیته‌ای مشترک‌ تعیین کنید تا دربارۀ مسایلی مانند آتش‌بس، سازوکار‌های نظارت بر آتش‌بس و هم‌چنین تعیین تیم مشترک برای تحقیق در مورد ادامه رویدادها و قضایای خشونت‌باری مانند حملات هدفمند، از جمله حملات علیه روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر‌ بحث و گفت‌وگو کنند.
این در حالی است که به گفته اعضای تیم مذاکره‌کننده دولت، طالبان میز مذاکره را ترک کرده‌اند و تمایلی به گفت‌وگو ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا